Harmoni.

Förra veckan var helt sämst.
 
Lämnade Signe efter en semestervecka fylld med massa kärlek, roliga händelser, mys och skratt. Hon är så sjukt rolig den ungen så jag kommer inte bli förvånad om hon kommer bli komiker när hon blir stor. Tjejen fattade typ ironi när hon var två, och kommer med dom roligaste och smartaste kommentarerna och ibland blir jag rädd att det inte riktigt är normalt att vara så djup och eftertänksam när man är 4 år...
 
 
Så veckan som kom blev outhärdligt tom. Det var en av de värsta hittills. Saknade henne så det värkte i hela kroppen. Försöker fylla livet med annat men det blir lätt fokus på saker som jag egentligen inte bryr mig om. Vissa saker som brukar vara små blev helt plötsligt stora, bara för att ha nånting att bry mig om. Kunde inte träna så hårt heller för jag hade en förkylning i kroppen som lurade, så något utlopp för ångesten fick jag inte. Och 100 kvm fantastiskt radhus blir väldigt tomt, påtagligt ekande när lilla blondinen inte är här och röjer runt.
 
 
 
Men nu är hon här. Vi har babblat, pussats, cuddlat, busat, dansat, bakat och hon somnade i min famn. Total jävla lycka och jag vet inte vad jag skulle göra utan henne i mitt liv. Tappa bort mig själv förmodligen, för det är det jag gör en smula när hon inte är hos mig.  Min roll som hennes mamma är så självklar, så lätt, så tacksam. Det är den jag vill vara, 100%. Men nu går inte det så jag får bara försöka hitta en balans. Ett liv nånstans mittimellan att vara en helyllemorsa och singeltjejen som jobbar och tränar ihjäl sig.
 
 
Apropå träning så gick jag för fullt idag.
Körde 30 min på "Trappan", Thrusters & Burpees (första gången efter skadan och knäet höll!))
Djupa grodböj, klassiska utfall. 20 kg på stången, har dragit ner ordentligt på vikterna och fokuserar på teknik och spänst just nu. Blev sjukt svettig och känner redan hur sega och matta benen/asset är, säkert fet träningsvärk efter detta! :)
 
Så, det kommer bli en alldeles fantastisk vecka!
 
 
 
 
Kramar från en betydligt mer harmonisk och nöjd morsa ;))

Kommentarer
Postat av: Sanna

Fan vad snygg du är !!! :) nyvaken & så perfect??! Livet är orättvist..
Du verkar vara en busig & kärleksfull mamma.. Din dotter är lyckligt lottad!!
Finna balans & harmoni tog mig flera år.. Saknar mina korvar massor när dom är borta.. Men så mkt glädje när dom kommer hem :)

2012-08-06 @ 23:02:34
Postat av: Sanna

Glömde skriva.. Gott att knät höll... Skall vi åka till Gladiatorena nästa år ;) ?!
Kram Sanna

2012-08-06 @ 23:04:23
Postat av: Malin

Tack Sanna! Klart vi drar till uttagningarna tillsammans nästa år! Då jävlar!!! KRAM

2012-08-07 @ 21:11:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0