Livets karusell...

Det händer så mycket runt omkring mig nu.

Delvis i mitt liv, det blir en flytt till supermysiga Majorna i December! Massa roliga lekplatser, närhet till caféer och slottskogen, och en lite större (och dyrare!) lägenhet. Utby är superbra, men ska man göra något måste man alltid ta bilen eller buss. I Majorna finns allt lite närmre.

Men inte bara i mitt liv händer det grejer. Det verkar som att många mår lite kass nu, en del som separerar, är det bara hösten och mörkret kanske? Är det vetskapen om att den tunga, kalla, råa vintern ligger framför oss?
Det ÄR inte så konstigt att man blir lite deppig i det här landet, vid just den här tiden.

Har också känt mig lite smånere den här veckan, men det räcker jag kommer till dagis och ser alla de små termobyltena tulta omkring på gården, små liv fyllda med kärlek och framtid. Det räcker jag kommer till jobbet och får en kram av en av världens bästa kollegor, så mår jag mycket bättre.

Det gäller att ta tillvara på de små guldkornen i vardagen, och det viktigaste av allt; Vi är friska!

Också ett lite typiskt svenskt uttryck, som jag faktiskt gillar och använder;

Det kunde varit värre!


Gud vilket pretto-inlägg;-) Lovar att det kommer ett lite mer opretto senare, när Sportlife Dancecrew festar loss på Sportlife Backaplans 30års jubileum!



Du kommer väl?!


Sweet!

/M

Kommentarer
Postat av: Anna

Åhh grattis till nya lägenheten!! pussa lite på signe från oss!

2011-11-12 @ 14:02:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0