Den inbitne perfektionisten...

Vilken jobbig människa jag är!

Allt jag gör, vill jag ska bli PERFEKT!

Lägger ner all min energi på mitt nya jobb, det är mitt val jag gjort och det känns underbart att lämna långa arbetsdagar med gott samvete! Jag vill sätta mig in i allt noggrant och korrekt, inte skumma på ytan och tro att allt löser sig av sig självt...

Samma gäller min träning. Allt jag gör vill jag bli bäst på. Därför är det så himla bra att ibland ta sig ur sin "Comfort Zone", för i min typ av träning är jag ofta 100% säker, jag har instruerat och kört pass och dansklasser i 12 år, så det sitter i ryggraden. Min egna utmaning har varit att ta mig ut från zonen, köra pass med andra instruktörer och samtidigt SE hela verksamheten! Senast körde jag Indoor Walking och blev frälst i både pass och instruktör! (Maria Gustafsson). Jag lär mig saker om mig själv, min kropp, och min pedagogik genom att köra andra pass än mina egna, och blir grymt inspirerad av andra instruktörer!

Som både platschef och instruktör är det otroligt givande att prova annat utanför den bekväma zonen, och ett måste tror jag för att utvecklas!

Idag provade jag på KRAV MAGA, har ju provat det en gång tidigare, för knappt ett år sedan på en personalaktivitet på Tylö Sand. I sådana sammanhang blir det ju lätt lite tramsigt och flamsigt, men inte den gången;-)  Det blev närmast lite aggressivt  men den historien kan jag dra en annan gång;-) Det jag fick lära mig om mig själv vid det tillfället var att jag verkligen har en kraftfull, explosiv sida, långt ifrån Salsa, merengue och reaggeton;-) Att ge upp har aldrig varit min grej, och jag ogillar verkligen när någon försöker förnedra mig, både fysiskt och psykiskt....




Nåväl, dagens Krav Maga var väldigt annorlunda, vi övade lite olika tekniker, och jag som vill lära mig allting på en gång och bli expert på studs, spände mig såklart lite väl mycket...;-) Jag gillar att det är mycket teknik samtidigt som en del av mig bara vill explodera och fightas,  men det är otroligt spännande och intressant, så jag hoppas jag kommer få tid att fortsätta... Känner att det kan vara ett grymt komplement till min övriga träning.
För mig handlar Krav Maga:n också om inställning och attityd, känslan att man faktiskt KAN försvara sig kan nog stärka självförtroendet på andra plan än bara vid överfall etc.

Så, grymt kul att prova nya grejer!

Kram M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0