Hur blev jag så...smal....?

Jag har fått frågan några gånger.

Smal. Ett ord laddat med mycket.
Positivt?
Negativt?

Jag skulle inte vilja kalla mig"smal".
"iform" är ett bättre ord... Eller "fit";).

Smal har inte direkt varit ett mål för mig. Visst, när jag vägde över 90 i slutet av min graviditet. Visst vill jag kunna ta på mig en vit tight t-shirt utan att bekymra mig. Visst är det skönt att kunna komma i sina gamla jeans, och tom kunna köpa ett par i mindre storlek än innan bebis...

Skryt kan man tycka, men det har varit en lång resa på fyra år... Jag är inte så mycket för " Quick fix", mitt mål har aldrig varit att "snabbt gå ner i vikt". MÅ bra, ha bra kondition, sova gott, ha en fin hy, bra mage ( inuti;) och så vidare...

Så vad definierar smal. Mindre än förut? Smalare än vem? Jämfört med vad?

Det senaste året har jag fokuserat på att bli stark ( få lite muskler;) , samt att behålla min rörlighet. Har alltid varit hyfsat vig, och det jag är mest rädd för är att bli stel och orörlig.
Jag kör mina klasser, ALLTID med 100% insats. Jag tränar utöver det ett par ggr i gymmet / vecka.

Så , jag har mått mina mål, det finns alltid mer att "göra", men jag är ganska nöjd... Jag orkar att leka med min dotter, jag orkar att springa i trappor, jag sover gott på natten... Det är det som är viktigt för mig...

Så, smal eller inte, jag mår bra!

Och det är ju det som är viktigt, airight???


Kommentarer
Postat av: Maria svensson

Bra skrivit!, peppande ord som motiverar på rätt sätt! God jul! :) kram

2011-12-23 @ 12:45:44
Postat av: The Adventures of Fia

Babe! Känner igen detta.. ;-) Jag säger bara kul för dig! Bra jobbat. Puss

2012-01-03 @ 11:03:38
URL: http://misssophie77.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0