Tankar.



Det är mycket tankar nu. Mest praktiska tankar och oro över att jag ska glömma Signes mediciner eller att Svärmor kommer glömma huvudet på huvudkudden när vi ska åka..;-) Ingen fara ioch för sig, hon brukar ju klara sig utan huvud i vanliga fall...!

Ser så vansinnigt fram emot den här resan. Fattar ju att vissa som känner höstdeppen komma krypande tycker att det är lite irriterande över allt mitt tjöt om det här, men vi hade ingen riktig semester i somras, så det är vår tid nu...

Tror också det är för att jag har lärt mig att vara i "nuet". Att vara tacksam för stunden, och alla fina saker jag har i mitt liv. Nu förtiden tar jag en stund varje kväll innan jag somnar, tänker igenom dagen och människorna i den, och vad de gett mig och vad jag gett dom. Kanske låter lite bajinödigt och pretto, men det är ju inte så konstigt egentligen... Har ju lite svårt att somna, så den stunden "finns" ju liksom redan...

En Psykolog sa till mig en gång att jag har för många "känselspröt". Jag tar in så mycket emotionell information att det liksom inte får plats. Jag glömmer eller missar andra saker för att "hårddisken" är full helt enkelt...

Knepet är att försöka tänka rationellt, prioritera, och att självsortera information och känslor. Barnen i Afrika blir ju inte lyckligare om jag glömmer Signe i affären, typ...

Nattisch//Malin

Ps1! "anonym", var inte orolig! Dörren låses här nere i trappen kl 18 varje eftermiddag, och våran coola granne Evy vaktar över våran lägenhet med hull och katt! Dessutom KRYLLAR det av pensionärer i vårat område, dom ser ALLT, jag lovar!Ds!

Ps2! Kylskåpsmagneterna köpte jag på Chilli för nåt halvår sen...Ds2!


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Älskar din blogg...du skriver så härligt Malin...Hoppas ni får en underbar semester å NJUT <3

2010-09-09 @ 22:10:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0