The Convention

Lördagens Konvent var såklart helt fantastiskt!

Min första klass var "In Da Club", med en tjej som heter Frida. En Street/Club klass med en inte sååå avancerad koreografi, men med ett skönt flyt, och LIVE-DJ! Snacka om grym effekt på en klass! Tyvärr kände jag inte direkt att jag fick nån "kontakt" med instruktören, hon var mycket placerad i mitten, (jag stod snett längst bak). Självklart kan man ju i det läget ta några kliv fram men med mina 176 cm och en halvtaskig rygg som gör att jag inte kan gå så djupt ner i rörelserna, så hoppade jag liksom över det;-) Istället så stod jag bakom Sandra M och Sofia H som är typ 3 huvuden kortare än mig, så jag kände mig inte alls som en jättemänniska;-) Några dåliga val där, men Sandra och Sofia (båda från Sportlife såklart) satte koreografin snabbt (grymma tjejer btw), så jag fick lite hjälp med guidningen av dom....



Andra klassen var Powerstrip™ med min chef Åsa Eriksson. Har kört Powerstrip™ en gång innan, men det var ny koreografi den här gången och som alltid så levererar Åsa som den stjärna hon är! Stor förebild för mig, både som instruktör och hennes person. Känner inte Åsa privat men följer hennes blogg och stöter på henne titt som tätt såklart inom Sportlife. Hon är rolig, avslappnad och pedagogisk, vilket man nog måste vara om man ska köra en sån klass. Tyvärr kände jag mig lite hindrad att ta ut rörelserna pga ryggen, men det var roligt ändå...;-)

Tredje klassen var "Happy Feet" med Robert Sörensen. En dansaerobic med mycket snurrar, riktningar och trix... Här var jag lite borta kan jag erkänna, lite för mycket för mitt lilla huvud.... Dessutom stod jag bakom min Utvärderare & utvecklare Mia, så jag hade lite prestationsångest där. Var så trött i kroppen och kände mig alldeles för ofokuserad... Robert gjorde "en Malin", dvs körde koreografin till en helt annars sorts musik innan finalerna, älskar det! Förr när jag körde Dansaerobic eller streetjazz gjorde jag ofta det, för att förstärka och hitta nya uttryck i rörelserna. Robert har en speciell stil, han snackar inte mycket utan cuear mest visuellt, och skapar KÄNSLA... Han har helt klart en speciell utstrålning den killen...;-)



Min fjärde klass var också med Robert, tanken var väl att jag skulla köra TRX, men bytte bort den mot den här Step-klassen "Step It UP". Så här i efterhand kan jag väl ångra det lite. Robert körde en Symetrisk step-klass, dvs man kör samma steg fast på olika ben/sidor. Tycker det blir svårare, och ioch med att jag inte är någon van danssteppare så hängde jag inte med i alla snurrar... Men kul var det såklart! Men svårt...;-)

Femte och sista klassen var HotMoJo Yoga, med Johanna. En riktig nära-livet-upplevelse för mig, blev helt kär! En väldigt speciell Yoga-klass, och förutom att den utförs i 38 graders värme, så är stilen allt annat än flummig... Snarare ArmyTrainig stuket på instruktören, med rappa instruktioner, man håller positionen ex antal ggr, grymt!
Skulle så gärna träna HotMoJo mera!!!


Så, Summeringen av konventet är;

Jag ska absolut gå på mer dans-klasser, måste vänja mig vid att TA koreografi!
Dessutom är det ju så sjukt roligt!

Min rygg behöver tränas upp. Har ju varit duktig ett bra tag med styrketräningen och stretchen, men det räcker att jag slappar i 2 veckor så är det kört...Shape Up! Start Idag!







Kram//M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0