Zumba Love...




Zumba är fantastiskt.

Galet, kreativt, svettigt, skönt, mjukt, hårt, befriande, förlösande och helt enkelt väldigt kul.

Zumba är en fitness-klass med rytmer från den latinamerikanska dansen.

Zumba är Party, träning, passion, glädje och lekfullhet i ett enda ord.

Man behöver inte alls vara varken danskunnig eller dansintresserad för att gå på ett Zumba-pass, alla blir svettiga, passionerade, glada och går därifrån med en härlig känsla även om man kanske inte hängde med på exakt alla steg.

Många har uppfattningen att Zumba:n bara är en "fluga", och det må så vara, men så är det ju med de flesta träningsformer. En del har även för vana att jämföra Zumba med BodyJam, vilket jag tycker är lite tråkigt...

Det är två VÄLDIGT olika dans-klasser.
Jag själv verkligen ÄLSKAR BodyJam, men de flesta jag pratar med, (medlemmar), tycker att BodyJamen är för svår, och att de inte får ut så mycket av en sån klass. Det där är ju självklart väldigt individuellt, själv är jag toktrött och toksvettig efter ett BodyJam pass, men är man inte så dansvan så förstår jag att man inte kan ta ut stegen, och då får man inte så bra resultat.

Som sagt så vill jag egentligen inte göra jämförelser mellan de två klasserna, men jag tycker ändå att Zumban är väldigt publik-vänlig, medans BodyJamen är mer användbar för de som "kan" dansa...

Det som sklijer de två åt mest, är ju att BodyJamen är helt förkoreograferad, och det är INTE Zumban!
Där sätter varje enskild Instruktör Både Musik och koreografi, därför kan verkligen Zumbaklasserna se olika ut.

Jag tycker absolut att man ska gå fler Zumba-klasser än bara 1 för att kunna uttala sig på ett professionellt plan.

Och det faktum att ALLA Sportlifes Zumba-klasser fortfarande är fullbokade 5 dagar innan klass är väl ett tydligt betyg på att våra medlemmar gillar det, eller hur?

Och det är ju det som räknas...


PEACE LOVE ZUMBA









Kommentarer
Postat av: Anonym

Grymt pass!

Tiden gick fort!

tack så jätte mkt//Otränad!

2010-06-10 @ 00:55:43
Postat av: nadin

Det ät verkligen jätte bra pass,det roligaste passet jag har varit med om:)Men jag tror att det beror mkt på instruktören,har varit på dina MRL pass på Backaplan (torsd 11.30) och måste säga tt du är den grymmaste instruktören jaG har träffat!!!Ha en trevlig sommar så ses vi till hösten:)ZZUUUMBAAAAA;-)

2010-06-16 @ 22:29:19
Postat av: sonja

Jag köpte zumba på en e-butik till ett fantastiskt pris. SNABB frakt va det oxå.

Såg att det var gratis frakt just nu.

Det kan jag rekomendera.

kolla där jag köpte ifrån.

http://www.uffessakerochting.se/ -Sonja

2010-12-04 @ 15:26:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0