Laddar!

Laddar inför pass idag på Sportlife Domkyrkan 12.00, MRL!



Tallrik med fil och russin, två mackor med rökt skinka, en stor kopp té och ett glas juice, färskpressad förstås!
Jag äter Mivitotal kosttillskott under vintern, då det känns som att jag inte riktigt får i mig de vitaminer och MINERALER jag behöver.

Sen vid elva blir det nåt mellanmål innan passet, annars är jag hungrig vid 12 när jag börjar...

Många frågar mig hur man orkar att instruera många pass varje vecka, och hemligheten ligger såklart i maten. Det gäller att få i sig rätt mängd energi, och timingen är dessutom väldigt viktig.
Det duger inte att äta dåligt hela dagen och sen vräka i sig en eller två timmar innan pass.
Man måste fördela energi-intaget över hela dan, det  är den bästa förutsättning man kan ha.
För mig är det också viktig att äta direkt efter. Kanske bara ett glas mjölk och en banan, och sen riktig mat när man kommer hem, men väntar jag för länge riktigt känner jag hur kroppen "bryts" ner, istället för att byggas upp.
Vätska är ju också enormt viktigt att få i sig, både innan och efter pass. Jag kan LÄTT dricka 1-2 liter vatten efter ett MRL-pass. Och så svettas jag ju kopiösa mängder också....

Så det krävs lite planering för att få ihop det. När den här veckan är slut har jag totalt 7 pass bakom mig, det är ju rekord på länge för mig!

Hoppas ni får en fin Fredag, tack för att ni tittat in!

//M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0