Dag 6- min dag.

Idag har jag frusit. Och varit trött.

Natten spenderades med en liten visp bredvid mig i sängen, och antingen är min dotter ett fotbolls-ämne ända ut i de små tånaglarna, eller så har hon en elak växtvärk, för jag hade hennes fötter i min mage HELA natten!
Och när hon för en liten stund gav upp sparkandet så borrade (!) hon in sitt huvud i min hals/bröstkorg, så jag låg med huvudet tätt intill intill byrån som stod bredvid sängen. Jag övervägde helt ärligt att glida nerför sängkanten och lägga mig på golvet. Hade jag inte varit helt slut hade jag pallrat mig ut till soffan, men då hade jag förmodligen landat med min kropp på hundra legobitar. Not skönt. Inte alls.

Men jag vaknade av att hon klappade mig försiktigt på kinden, andades på mig med sin lilla fina andedräkt och frågade om "lilla katten" (det är jag) ville gå upp nu? Så då var såklart nattens brist på lugn och djup sömn som bortblåst, och det var bara för "lilla katten" att stapla upp och fixa ny dag.

Dagen spenderades på kontoret med en slags djupfryst känsla, det var liksom helt omöjligt att tina upp! Djupfryst kropp, torra händer och såriga läppar, älska vintern?

Kom hem och hade fått en ny Zin (Zumba Instructor Network) -Skiva+dvd med lite inspiration, kollade igenom den lite snabbt, och den verkade super! Dags för att skapa lite nya koreografier;-)

På kvällen tinade jag iallafall upp med hjälp av min MRL i Sportlife Partille! Sååå mycket svett, det verkar som att Partille-borna laddar för att dra i sig mycke Ris a la Malta, så som de drog på idag? Härligt tryck, och det passet har verkligen blivit min lilla "bebis". Har haft den ända sen vi öppnade (2:a Januari i år), så det är snart ett år. Det måste vi fira på nått sätt!

Så, nu sitter jag här (hyffsat upptinad), och skriver... Gillar verkligen den här skrivarutmaningen, och börjar redan få seperationsångest över att den "snart" är slut (24 dagar kvar;-). Nåväl, inte tänka på det nu;-)

Uppmanade alla min underbara MRL-isar idag att ge den där kramen som man kanske har tänkt på att ge men inte kommit sig för. Har du någon du vill krama?

Och för att så fint citera det stora sport-märket NIKE (som jag ÄLSKAR),
JUST DO IT!

Krama, krama, krama!

Dagens bästa: 
Familjen "Det var jag" (live Musikhjälpen)
Pink "raise ur glass"
Robyn Hang with me (live Musikhjälpen)
Kanye West "Runaway"
Pitbull & Nicola Fasano "Oye Baby"

Kram på DIG! //Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0