Dag 3 – Mina föräldrar.

Här skulle jag ju kunna berätta om det tragiska i min uppväxt med den namnlöse fadern och den psykiskt sjuka modern, men det skiter jag i, det är ju ändå Fredag;-)

Min Mor Alice var en underbar människa. Hon hade grymt mycket empati för andra, och hennes hjärta slog framförallt för alla djur som hon tog hand om när de blivit deporterade från sina hem.  Ibland liknade det ett djurhem hemma hos oss, hundar, katter, papegojor, mini-grisen (som var ett hängbukssvin), marsvin, hamstrar, råttor och kaniner. Hon rökte alldeles för mycket, bröt på danska med skånsk dialekt(!), och var inte direkt en Hollywoodfru;-)

Hon älskade Bruce Springsteen, Tina Turner och att prova hattar i butik och skämma ut mig...;-)

Jag vet att hon försökte leva på ett bra sätt, men hon hade inte direkt världens bästa förutsättningar.

Saknar dig, jag vet att du skulle varit stolt över mig och min lilla familj.

Blir glad när jag tänker på dig, på alla de roliga stunder vi ändå haft, men framförallt är jag glad över att du nånstans ändå gav mig en kämparglöd, självförtroendet att gå min egna väg, att bli den jag är, och att inte nöja mig med att vara en blek kopia av någon annan.

Jag har gett min dotter ditt namn för att det helt enkelt är så vackert; Signe Alice Sörgren, men också för att du alltid ska finnas hos oss.





Ha en härlig Fredag alla! Själv ska jag träffa underbara Sportlifisar (!) ikväll!
//M

Kommentarer
Postat av: Sandra Merino

Gud så fint skrivet Malin!

Tårarna bara rann ner...

Kram

2010-12-17 @ 15:28:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0