Min lilla tröttis....



Signe var inte jättepigg när jag hämtade henne på dagis.

Hon har varit snorig och hostig sen i Fredags, men ingen feber, och hon har ätit bra och varit på strålande humör.
Men idag var hon allt trött, lilla älsklingen.

Vi kom hem och lagade mat, Indisk kycklinggryta med fullkornsris.
Mattias kom hem och vi åt tillsammans, men han var tvungen att åka till firman igen så vi fick duka av bara vi två.

Signe brukar tycka det är jätteroligt att få hjälpa till, diska och greja.
Men idag var hon inte alls på det humöret, så vi lekte lite istället.
Hon plockade fram sin kudde och sitt täcke, bäddade med filtar och plädar och la sig framför tv:n.
Jag skulle ligga bredvid henne, och jag var inte nödbedd , trött som tusan efter ett stenhårt CorePuls-pass.
 Vi låg och kollade på Bolibompa en bra stund, och hon gäspade och jag frågade om hon ville ha välling, och det ville hon.

Så jag går ut i köket och fixar välling, och kommer på att hela sängen är full med ren tvätt som jag bökar bort. När jag sen går in i vardagsrummet igen ligger lilla prinsessan ihopkurad och sover.

Lilla trött-fis. Får genast dåligt samvete över att jag varit frånvarande när hon somnat, men tänker sen om. Det är väl bara ett tecken på trygghet att hon somnar lite här och där.....?

Eller, att hon är på väg att bli riktigt sjuk...?

Bär in henne till hennes säng, hon sover stenhårt. klockan är 19.

Vi brukar inte lägga henne förräns vid 20-20.30, så vi får se, hon kanske vaknar vid 05.00 imorgon?

Ska själv komma i säng tidigt, har fullbokad dag på jobbet imorgon, många som vill bli fina inför Halloween-helgen...


Kram på er, och glöm inte att DU är värdefull!

Kram //M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0