Sommarfest på dagis!

Ikväll har  vi varit på sommarfest på dagis!
Det var bok-tema och samtliga barn skulle klä ut sig till en bok-figur!
Först tänkte jag på Madicken, Pippi eller kanske lilla Ida, men så kom jag på det!!!
Självklart ska Signe vara katten Findus!
Denna lilla egensinniga, spralliga, luriga och söta katt som jag alltid gillat så mycket!
Nämnde detta för farmor Anette, och vips hade hon svängt ihop en specialsydd Findus-dräkt!


Visst e hon fin?


Mjauuuu...........



Fika gjorde vi såklart!!!

Det var jätte-mysigt anordnat, barnen sjöng några sånger (Signe stod mest FRAMFÖR alla barnen och hejade på och klappade händerna)!!! Sen fikade vi ute, så härligt väder!

Nu har vi lagt lilla Findus i sängen, hon var så trött så hon slocknade med en gång!
Imorgon ska jag iväg och jobba, fullbokad! Många som vill bli nagelfina till Midsommar!

Kram på er, tänk på att ta tillvara på de små men ack så viktiga sakerna i livet...

Det ska jag göra..

//M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0