Värme & Sol!

Eller kanske sol & värme, vilken ordning skriver man?

Det är lite konstigt i vårat land. Under vinterhalvåret så klagar och gnäller man över att det är så kallt, mörkt. Alla säger att de längtar så efter våren och sommaren, och i Juni när det mest regnar frågar sig alla, när SKA sommaren komma???

Sen när solen och värmen ÄNTLIGEN behagar att dyka upp, ÄLSKAR alla det i typ tre dagar, sen börjar man gnälla och gny. (Ja, jag vet att jag generaliserar, man ska inte använda ord som "man" och "alla"....)

Åh vad varmt det är, man kan inte tänka i den här värmen, bla bla bla.

Skärp er! Ta vara på det här fina vädret, bada, sitt ute länge på kvällarna! Gör allt det ni drömmar om när det  är Februari och man fryser så snoret kletar sig i näsan...Tänk på att vi snart  ska klä på ungen strumpbyxor, byxor, overall, halsduk, mössa, vantar och massa annat bös! Fy...

Ta vara på dagen!
Drick rosé, ät frukost ute, älska utomhus....
Kanske inte i den ordningen men ni fattar...

Vi i våran lilla familj var ute och badade hela helgen! Helt underbart men OM jag också får gnälla lite så vill jag gny på alla rökare som av någon anledning fått för sig att det är okej att röka PÅ mitt barn????
Jag skiter högaktningsfullt om man väljer att skada sin egna hälsa, det är trist att man ignorerar det välkända faktum att
RÖKNING ÄR JÄTTEFARLIGT, men om man inte är informerad så kan jag tala om att passiv rökning, speciellt för barn är JÄTTEJÄTTEFARLIGT!

Den luften du andas UT på barnet 1-5 minuter EFTER det att du dragit sista blosset, är som att barnet (eller annan levande varelse)  tagit ett halsbloss själv, eller till och med ännu farligare.

Vad är ni för puckon som inte fattat detta?? Eller har ni fattat och bara skiter i det, jag vet inte vad som gör mig mest förbannad, att folk är korkade eller elaka?

Så till den kärring som stod och rökade PÅ sitt barnbarn FLERA gånger i Kåsjön, Partille: Dum eller elak?

(Ni som behöver rådgivning ang. rökning eller kolla så att mina uppgifter stämmer, kontakta socialstyrelsen. Ni som vill sluta röka, hör av er till mig, jag har slutat röka själv och jag kan få er att sluta på nolltid.)

Så, goa fräscha rökfria kramar från en varm, sommar älskande Malin!


Fast nog var dom söta i vintras...

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Nej, tycker verkligen inte att Facebook är en plats att "hylla" döda personer. Det finns inget mer opersonligt eller hypat som facebook.. usch

Hemskt söt dotter du har förresten :) har ju visserligen sett henne en gång när hon var pyttepytteliten, men att hon fortfarande är gullig :D bra jobbat!

2009-07-03 @ 00:04:20
URL: http://riotineveryone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0