Mysig Söndag....

Signe har lärt sig säga "mysa". Hon sa det en gång när Anders & Annelie (farbror och hans tjej, ni vet, goaste Annelie)var här ikväll. Dom blev jätterörda båda två, för det låter så mysigt när hon säger det...
Med alldeles klar liten barnröst, med tydligt y.

Mysa.

Det roligaste är att hon helt klart förstår innebörden av ordet. Som när vi ligger i sängen och hon tar snuttefilten och gosar in den i ansiktet och säger "mysa". Ni fattar att man älskar sönder hjärtat nästan.

Helgens ledord har helt klart varit mysa.
Igår Lördag åkte vi in och tränade, jag "smällde" ryggen (igen), och jag blir så trött på det! Har ju funktionell skolios, vilket betyder att ryggen är sne men det är ingen fara, typ, samt att jag blev skadad i en rid-olycka för sisådär 6 årsedan, sprickor i kotor och muskelinnflammationer i månader efter det...
Får efter det "ryggskott" några gånger varje år, har även kronisk ischias...
Det finns ingen kiropraktor/massör/sjukgymnast som läser min blogg och vill hjälpa mig?
Min ekonomi tillåter mig inte direkt att uppsöka någon...som vanligt!

Nog om smärta...
Våran Söndag blev supermysig! Vi åkte in till stan, fikade på Le Pain francais och promenerade sen till Universeum...
Stan var full med ungdomar från olika länder som ska spela Gothia cup, härligt! 

På universeum tittade vi på fiskarna, fåglarna och alla andra djur... Signe var helt tagen...
Sen lekte vi ett tag på explora, och åkte hem...
Var helt färdiga, Mattias och Signe tog en tupplur och sen kom ju Anders och Annelie och hälsade på oss! Dom hade med sig en present till Signe, ett par sneakers! Dom är verkligen superfina!
 Det roliga är att dom liksom är i Anders stil, han gillar skejtar-mode och baggy-brallor och sådär...

Det är det som är kul med bra presenter, att man på något sätt ger en liten bit av sig själv...
Signe är stört-cool i dom, och nu får vi ju hitta ett par riktigt snygga baggy-jeans till hennes outfit, inte sant?



Cool tjej!



Med coola dojor!



Pink Ladies!

Tack ni som skriver snälla saker till mig här på bloggen, på Facebook och via mail. Ni ska veta att det betyder jättemycket!

//M

Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh vilka otroligt fina bilder på dig och din dotter. Hoppas ryggen blir bra snart. Ha en underbar sommar. Kram Jojjo-linen :)

2009-07-13 @ 12:19:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0