Ryggskott, ischias och taskigt psyke...

Det small till i fredags.
Inte bara sparade nyårsraketer nån somnat ifrån, utan i min rygg.

Det bar av till Ryggkliniken, fick en jourtid på eftermiddagen (dyrt) och kiropraktorn knådade och knäckte och jag ojade och frustade. M som satt utanför tyckte att det lät som jag födde barn, men det var väl att överdriva tycker jag. Jag HAR trots allt fött barn utan bedövning, dessutom krystade jag ut ungen utan krystvärkar, ja ni mammor fattar!

Men ont gör det, trots barnafödande i minnet. Nu har vi varit ute på en liten promenad på kiropraktorns order men jag kan inte säga att det var skönt, förutom att det alltid är härligt att få lite frisk luft såklart.

Ryggskott och ischias-nerv ikläm, var diagnosen. ordinationen återbesök på onsdag, inga lyft eller belastningar, ska sitta så lite som möjligt och inte böja mig framåt. Det där sista var överdrivet tyckte M som här ser sin chans att få sig nåt när jag måste ta det lugnt och inte härja omkring.

Nu är det ju lite såhär att jag har väldigt svårt att ta  det lugnt. Bara för att jag inte får så ser jag massor av saker som behöver göras. Och så tänker jag att jag kan nog städa toaletten, om jag tar det lite lugnt...
Har du städat toan nån gång utan att böja dig fram eller belasta?

Det är precis som att det blir kortslutning i min hjärna när jag inte kan/får röra på mig. är man förkyld och febrig VILL man ju bara ligga ner, men det här med ryggont funkar INTE för mig!

Jaja, jag är iallafall tacksam för att:

...-julhelger och all annan sån skit är över, nu kan det riktiga livet börja igen! RUTINER, ARBETE,TRÄNING och andra mammor som är hemma med sina barn några dagar i veckan. Signe behöver nån att leka med!

...Jag inte bor i GAZA...

...Jag inte bor instängd i en källare. fast det känns så ibland...

...Jag har världens hunkigaste sambo...HAHAHAHAHAHA....dammråttorna skrattar dom små knäna av sig!

...Jag iallafall hann träna 1 GÅNG innan ryggen kollapsade-HAR inte mitt midjemått minskat något....?

Puss på er och kolla in den här godingen, mitt ALLT:


Kommentarer
Postat av: Sofie

Nämen stackars dig vännen allt detta med ryggen, vilket skit! Hoppas de snabbt går över.. vet hur du känner när du säger att man inte kan vara still utan att göra något.. men du borde vila din rygg ett tag :) vi måste ses snart Edvin o Signe måste träffas :) saknar er kram kram sofie o edvin

2009-01-04 @ 21:45:54
Postat av: Cecilia

Men jeeees vad ni råkar ut för - det var ju nyss ni blev friska från förkylningar, öroninflammationer och jag vet inte allt. Nu ryggskott upp på allt - jag tycker VERKLIGEN synd om dig....har haft det en gång för läääänge sen och vet precis hur ont det gör....fy....



Men när ska vi nu ses??? Kanske du är frisk nog att ses nästa vecka nåt, då har mina stora barn börjat skola och dagis igen och jag har inget inplanerat....min skola är ju slut - har precis lämnat in sista tentan(håll tummarna).



Många kramar till dig och jag håller tummarna att ryggen snart, snart blir tipptopp igen

ps. Sara vill gärna peta på, klämma på och gosa med Signe lite... :)(hon petar i alla fall på Signe på skärmen här nu...hehe)

2009-01-08 @ 09:06:44
URL: http://sisselaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0