Mitt 2008!

Ja, mitt 2009 startade ju inte sådär fantastiskt bra....
Värre kan det ju iofs vara, och jag ÄR på bättringsvägen!

Så HÄR var iallafall mitt 2008:

1:a Januari, låg jag och födde barn på NÄL. Det gjorde precis lika jävulusiskt ont som alla hade sagt, men var så mycket HÄFTIGARE än vad alla sagt, ja, jag är nog en såndär som tycker det är häftigt att föda barn....
Signe föddes 15.35, och efter allt syande, duschande och mack-ätande; gud va goa dom mackorna var, så låg jag i sjukhussängen med min bebis i famnen. M låg helt utslagen på sin säng, han var nog tröttast av oss alla. Jag låg bara och glodde som ett fån på det lilla pyret. Aldrig hade jag sett något så fint, och jag kommer ihåg att jag tänkte att det inte bara var SIGNE ALICE SÖRGREN som var född idag, utan även jag....

Självklart speglades resten av året av Signe, men några andra saker har jag laht på minnet....

...Jag märkte vilka som var mina RIKTIGA VÄNNER...mer behöver jag inte säga....

...Jag fick NYA vänner; Sara & Cecilia,  Edvin & Sofie

...Jag träffade och umgicks med "kompisar från förr"; Anna-Karin & Laura

...Jag lade instruktörs-skorna på hyllan

...Jag och M var i Varberg på spelning med Christian Kjellvander, och återupptäckte KÄRLEKEN...Skulle nog behöva en sån trip igen tror jag...

...Jag insåg att jag inte kan göra ALLT jämnt...bara ibland...

Och de här förväntningarna har jag på 2009;

Min "nya karriär" tillsammans med min bästa vän-vi ska ta över världen! Resten är hemligt.....

Att vi får vara friska-det betyder SJUKT mycket.....

Att det "lossnar" för M och hans företag...

Att oskyldiga, civila människor slutar vara måltavla för politiska konflikter...inte bara i GAZA!

Vi hittar ett större boende, det börjar bli lite trångt....

-den här låten skickade en av mina bästa vänner, Amir , till mig strax efter vi kommit hem från BB
Jag och Mattias satt framför datorn och tok-bölade, dels för den fina gesten, dels för att vi inte kunde sagt det bättre själva...
http://se.youtube.com/watch?v=wlDmslyGmGI

God kväll!

Kommentarer
Postat av: Laura

Ja du Malin.

Dina texter är ju väldigt bra.

Å du e ju väldigt bra.

Så....vilken tur att vi funnit varann.



/Din fru

2009-01-08 @ 21:43:01
Postat av: Jullan

Jag hoppas att jag räknas som en riktig vän fast att vi hinner ses så ofta som jag vill och jag önskar att jag hade kunnat vara där mer för dig :)

2009-01-08 @ 23:30:20
Postat av: Sofie

sötnos vilken gullig text, vi e dina nya vänner o vi saknar er mkt! fick jättefint kalaskort idag, vi kommer på kalaset!!! kramar s o e

2009-01-09 @ 23:46:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0