Låt oss dansa!

Såg premiären av "Lets dance". Eller ja, såg är väl fel uttryckt. FÖRSÖKTE se är väl rätt...
Imellan disk, och nattning av "litet mammigt barn", slängde jag ett trött getöga på tv:n.

Första säsongen av Lets dance tyckte jag var fånig. Jag tyckte bara det var pinsamt att se alla stappla omkring på dansgolvet i alldeles för avslöjande klänningar och tajta trikåer.  Jag tyckte dessutom synd om de proffessionella dansarna som fick dansa med såna koben och klumpfötter....
Numera tror jag mig kunna  finna tjusningen i att se dessa kändisar ta sig igenom vansinnigt svåra danser som Paso Doble, Rumba och Quick Step.
Danser som är tillräckligt svåra för en dansant person att lära sig...

Den jag sett fram emot att se ikväll var faktiskt Magdalena Graaf, gillar henne skarpt. Läste för några år sedan hennes bok som var jättebra, och dessutom är hon ju orimligt vacker att titta på!
Men jag missade henne, hon dansade nog mitt i vällingen tror jag....

Nåväl, vad ska man då säga om kvällens premiär och programmet i helhet?
Det är lite som ett speciellt godis man fick när man var liten. Man längtar och kan nästan känna smaken innan man får det i munnen, och när man väl har tuggat på det en stund upptäcker man att godiset var bättre i fantasin...

Det är en jättekul idé med massa kändisar som ska lära sig massa olika danser på kort tid, samt svassa omkring i fantastiska kläd-kreationer(Såg ni Kitty? Oh my gosh!!!)
Men det blir liksom inte mer än så....Lite platt...Lite tråkigt....
Det hettar aldrig till, blir aldrig spännande....gäääsp............
Får se om jag kikar nästa vecka....
Vad tycker ni?
Nu ska jag nana!
KÄRLEK
//M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0