Fasad...

Läste ni Mia Skäringers krönika i Expressen i helgen?
Om ni inte gjorde det, gör det!
http://www.expressen.se/1.1458316


Känner ofta att jag lever för att mitt liv ska se bra ut. Jag själv ska vara snygg, smal och alltid ha fina kläder och vara snyggt sminkad. Hur det känns därinne är mindre viktigt. Har jobbat som fan på detta, men halkar ofta in på samma spår igen...
Nu är det ju så att jag jobbar med yta, mode, naglar och make.
Jag tycker det är kul med fina händer, snygga kläder och att gå till frissan är helt underbart.

Men det är ju inte det vi snackar om här.
Det är just det här upprätthållandet  av fasaden som dödar oss. Dödar den riktiga människan med tusen knivhugg.
Det tar så jävla mycket energi att alltid vara glad, leende och lyckad.
Är så trött på att vara felfri.

Så här är jag:
Malin snart 28 med en jävligt taskig uppväxt bakom mig. Pillertrillande mamma och anonym pappa.
Har grymma svårigheter med att ta till mig positiv kritik. Grottar gärna ner mig i negativ.
Är endast horny när det är välstädat hemma, så analig är jag.
Är världens sämsta människokännare.
 Pillar ofta i näsan, hatar att ha snorkråkor.
Har ofta riktiga depp-dagar då allt är skit.
Inte så bra va?

Men för att vara riktigt ärlig, så är det här även en bra beskrivning av mig;
Jag är jävligt snäll. Det är jag stolt över. Det finns alldeles för mycket osnälla människor. Hårda värld.
Jag stöttar min fina man i allt han gör.
Kan skriva mer om mina bra sidor, men jag nöjer mig så.

Det bästa med mig är att jag är en jävligt bra mamma. Jag menar inte att jag är så sjukt lyckad som mamma, att jag vill framstå som "den perfekta mamman" bla bla.

Det jag menar är att jag känner. Lever. Finns.
Signe kommer först. Jag FINNS här för henne. Inte bara att jag sitter i samma rum, jag FINNS!
Det är ju det som är det viktigaste i slutändan.
Jag kommer inte alltid att göra rätt.
Jag kommer att tappa tålamodet.
Jag kommer att åka på Spa utan henne (när jag får råd)

MEn mitt mål här i livet är hon (och hennes framtida syskon) kommer att säga:
"Du har alltid funnits där för mig mamma."
Jag är nöjd så.
Allt annat är bara en bonus.

Vi är som vi är.
Så är vi.

Kärlek.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Jag har nog aldrig träffat en så klok och härlig 28-åring som dig Malin.

Du är verkligen så underbar att umgås med....jag är ju 40år och ändå känner jag sån samhörighet med dig. Du har ju gått igenom en hel del tråkigheter....det är ju sånt som gör att man liksom växer upp snabbare. Sedan kan jag tänka mig att du växt som människa efter Signe kommit också. Jag vet att jag har växt som människa något otroligt efter att jag fått mina barn.



Du är verkligen Signes världens bästa mamma - jag kan se att du verkligen ser till hennes behov först - sådant är underbart att se, tycker jag.



Många kramar till dig tjejen - jag är övertygad om att du kommer få de där kommentarerna av dina barn när de är vuxna...."Du har alltid funnits där för mig mamma"!

2009-02-10 @ 19:35:49
URL: http://sisselaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0