En sorts julafton.....

Det är svårt att vara den som har starka åsikter. Det är svårt att ta ett beslut, och sen vara den som tvekar...

Vi har ju bestämt oss för att inte fira jul, och ni som känner mig vet ju varför...
Konsumtionshysteri, stress, familjetrubbel och allmän brist på taditions-känsla är några av anledningarna...

Men så blev det julafton, och jag har, trots mitt "anti-jul" tänk, en något romantiserad bild av det här med julstämning... Trodde inte att jag skulle sakna det, men det är ju svårt att känna julstämning när man har bestämt sig för att inte fira jul... Dessutom vet ju alla att det är svårt att äta kakan och ha den kvar....

Jobbig känsla, som ni säkert förstår. Motsägelsefullt, kluvet.
För övrigt en stor saknad av dom som jag tycker om. Som jag gärna hade varit med om jag fått.

Och precis som alla som förlorat nån, så är det under speciella högtider som man saknar mest.

Julen var min Mammas paradtid! Mamma var fantastisk på att laga mat, och under julen fick hon verkligen briljera! Jag minns de flesta jularna hemma hos oss som en mysig högtid, även om jag vet att det är en snäll försvarsmekanism att bara minnas det goda.

Saknaden av min syster, hennes barn och min mamma blev alldeles för stor, så gårdagen blev en ledsen dag...

Men har man barn är det minsann bara att rycka upp sig, och leka affär, dansa & sjunga, leka "pöke pöke" (spöke).....

Vi åkte till ICA focus och alla fick köpa det dom ville ha att äta! Signe ville ha köttbullar, Smoothie, smågodis och brysselkål!
Jag valde varmrökt lax, kex o ostar, och självklart Ben & Jerrys glass....
Mattias ville ha sill, chips o dip, glutenfri pirog, skinka och såklart smågodis...

Härlig blandning, och vi toppade det hela med en Wallander-film när Lillan låg i sängen och sussade...

Hoppas ni hade en härlig jul, med allt som ni någonsin önskade er...

Ikväll ska vi hem till svärisarna, och träffa dom och Anders & Anneli, det ska bli kul, det var längesen vi sågs!

KRAM //M

VA? Tycker du att mitt hårfäste ser konstigt ut? Det ska vara så på den här modellen....

Vem kan känna sig ensam när man har en sånhär goding? Mitt Allt....

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Kan bara rekommendera varmt att åka bort över jul. Vi var ju och åkte skidor nu och det var helt underbart - tog bort en massa "känslor av måsten"...vi åkte skidor, lekte vinterlekar och spelade spel....lite julklappar var det också men allt var neddraget så att säga....jätteskönt! Det här kommer vi göra om kan jag säga....kram goa tjejen

2009-12-28 @ 20:32:55
Postat av: Anna

lilla gumman... alla firar vi på olika sätt..jag äroxå emot alla bestyren och hysterin,,men gör det för barnen skull...,tänkte oxå vi skulle åka iväg..men inser att jag mår lika dåligt var jag än är...det va bara att bita ihop och genomlida dagen...lycka är ändå att se att barnen har det bra....puss på er och ge Signe en x-tra kram

2009-12-29 @ 12:27:31
Postat av: Maria

Hej vackra du! jag länka från facebook till din sida och här blev jag sittande ett bra tag många skratt men framför allt fick du mig till att äntligen gråta och släppa på den kvävande känslan jag bärt på i dag, en riktig jobbig dag som jag aldrig tillåter mig att ha för att jag som du tycker att jag har allt. Men även solen har sina fläckar;) men iallafall en helt underbar och äkta blogg min vän keep on och tack för denna stund det behövde jag, massor av kramar från mig till er!!!!!

2010-01-03 @ 21:07:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0