Aldrig nöjd?

Sitter vid datorn denna Söndags-förmiddag och funderar.
Tänker på allt det positiva som finns i mitt liv.
Jag behöver inte räkna upp det, för ni vet ju.

Med andra ord är jag ganska nöjd, men inte ändå...

Frågan är om jag man nånsin blir nöjd, SKA man bli det?
Eller är det då allt blir tråkigt, förutsägbart?

Jag har ju en teori om att vissa människor, ofta kreativa personer med konstnärliga drag, har en speciell drivkraft inom sig som gör att dom alltid vill vidare.
Söker nya spännande uppdrag, ny terräng att utforska...

Är jag kanske en av dom?

Jag vet inte om jag vill det i sånna fall, är det inte fult på nått sätt att vara "onöjd"?

Blir inte ofta onöjda människor energitjuvar?

Jag vill så mycket!

Det har alltid varit ett problem för mig, men det har också drivit mig framåt, och jag har fått vara med om mycket bra och roliga saker tack vare min vilja...

Men samtidigt är livet fullt av proriteringar, och min största och första prioritering är Signe och Mattias.

Min lilla familj. Jag vill tillbringa så mycket tid med dom som möjligt.

Just nu känns det inte som att nånting görs till 100%. Varken det ena eller det andra.
Har jag för mycket att koncentrera mig på?

Stora frågor.


Fick några snabba kort tagna i Fredags, tyvärr blir det inga bra bilder när man är stressad,
men håll tillgodo ändå...




Silverglitter och lila mönster...




GULD!

Är nån sugen på snygga naglar till Jul & nyår, är det bara att höra av sig!

Kram M

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Du är så duktig på naglar - gör så fina....kanske jag vågar mig på sådana någon gång och då vet jag ju precis vem jag ska ringa... :)



Många kramar till dig härliga, underbara Malin

2009-12-06 @ 14:43:41
URL: http://sisselaj.blogg.se/
Postat av: Johanna jojjo

Malin! Det är ofta såhär med drivande människor som Du skriver, problemet som kan bli är att man vill så mycket så det blir för mycket till slut. Försök att tänka att du ska göra en sak i taget. Nu kanske du ska satsa på familjen och ditt jobb + instruktörsrollen. Och sen om det är något annat som tar mycket tid och energi så kanske du får offra lite från något annat. Det viktigaste är nog att det inte blir för mycket för då kan det gå rakt in i väggen och då kommer du verkligen inte vara nöjd.

Du är så underbar Malin! Jag gillar verkligen att läsa din blogg!

Kram Johanna

2009-12-07 @ 11:47:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0