Och jag har nästan en bror....

I helgen var delar av Danska släkten hos Mommo. Dom brukar komma 1 gång om året, vi grillar och äter, försöker samtala litegrann, trots att det är svårt att förstå deras Jylland-danska...
Jag är mest van vi storstads-danskan, och det är stor skillnad på dialekterna, ungeför som en gotlänning vs norrlänning....




Denna helgen kom även Jonas med familj och hälsade på!
Jonas är min Mormors sommarbarn/fosterbarn, som tog kontakt med mormor igen efter typ 30 år, fräckt va?
Han ringde en dag för 9-10 år sedan till mormor och mormor blev såklart överlycklig. Som hon har pratat i alla år om Jonas, visat kort och berättat vilken underbar pojke han var!

Så här ser han ut nu:

 
Ingen liten pöjk längre...

Jonas har egen familj, frun Anna och två underbara söner som heter Pontus Och Patrick...


Patrick bjussar Signe på körv....





Busiga Pontus...



Vet inte riktigt vad denna dans ska föreställa....



Jag, Signe och Oscar...

Strike a pose!




Fina Tom!


Tyvärr har jag ingen bild på fina Anna, men jag kan försäkra er om att hon är jättefin...!

Det är så kul att Jonas och gänget kom upp och hälsa på, han var en av de få som brydde sig och hörde av sig när jag väntade Signe, det är mer än vad man kan säga om vissa andra...

Vi ska åka och hälsa på dom i slutet på Augusti, ska bli jättekul!

Och jag som alltid önskat mig en storebror, och så har jag nästan en....




Kommentarer
Postat av: Cecilia

Så fantastiskt att få en storebror sådär bara - det är aldrig försent alltså...hehe. Härligt med människor som bryr sig och hör av sig så

kram

2009-08-03 @ 14:41:18
URL: http://sisselaj.blogg.se/
Postat av: Anna

Vilka underbara bilder!!Superkul att va tillsammans med er! Ser fram emot att se er igen. Patric e ju så förtjust i er.

Pontus tycker Signe va den sötaste av alla.

Kram Skåne

2009-08-03 @ 17:18:34
Postat av: patric

hej fina bilder ni har lagt ut !!! längtar tills ni kommer ner !!! kramar till alla

2009-08-04 @ 10:14:16
Postat av: patric

längtar att få träffa er då ska vi ha supr kul

2009-08-04 @ 10:26:13
Postat av: patric

längtar att få träffa er då ska vi ha supr kul

2009-08-04 @ 10:26:42
Postat av: patric

hej om ni har fler bilder på oss kan du lägga in det på din blogg då ????? hur e det med lilla singne ???? längtar tills jag får träffa er kram till er alla

2009-08-08 @ 17:31:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0