K.Ä.R.L.E.K

Kärlek till er som...
 
Kan uppskatta en tur till havet, picknick på stranden och en glass i solen...
 
 
Kärlek till goda vänner, mina änglar Thomas & Elisabeth var här idag och Thomas fick agera "mannen i mitt liv", iallafall med skruvdragare och andra verktyg... Jag försöker ju verkligen intala mig själv att jag klarar mig själv men shit vad det är svårt ibland, speciellt när man som jag har tummen mitt i handen... ;)
 
Signe har vett att visa sin uppskattning, klänger som en liten apa vid sin älskade Elisabeth;
 
 
 
Kärlek till mat!
 
 
Kärlek till små gatukritsfotspår på det fina svarta trägolvet.. :)
 
 
Sist men inte minst, kärlek till alla som stör er.
Jag vill ge så mycket kärlek till alla som har tid, energi och ens mage att störa sig på alla som postar om träning/kost/hälsa inom sociala medier tex bloggar, facebook, twitter etc...
Hur kan man ens med att tycka det är JOBBIGT med folk som postar om hur dom tränar, checkar in på gym etc... ???
Att träna, bry sig om vad man äter osv är väl ett intresse/livsstil, och det är väl det sociala medier är till för delvis, att dela med sig av sin vardag, sin fritid, sina åsikter...
 
MIN fritid spenderas absolut mest på gymmet. Jag tycker det är kul att träna, och det är delvis mitt jobb.
 
När jag väntade Signe gick jag upp 30 kg. Så ok, säg att unge, vätska och annat bös gick på 10 kg, 20 to go.
 
Om jag är stolt över mig själv att jag gått ner vartenda kilo??? Hell Yeah!
Om jag är stolt över mig själv att jag gick ner dom på ett sunt sätt, över en lång period och med ordet VÄLMÅENDE som största fokus? Självklart!
Om jag är stolt över mig själv över att jag idag, 31 år gammal, är starkare, uthålligare, hårdare och mer balanserad (både i kropp & knopp), än nånsin? You bet!
 
Så vad är det då för fel med att jag delar med mig av detta?
Om jag hade haft ridning som intresse, eller bungy-jump, segling, kaninhoppning eller vad f-n som helst, är det mer ok?
 
Ja skulle jag vilja säga. Och jag vet varför. Vi sticker i ögonen. Vi sticker i ditt dåliga samvete. Herregud. Där är hon igen. Vad hon håller på. Att hon orkar! Har hon inget liv?
Fast jag borde. iallafall tre ggr i veckan. Men det ger väl inga resultat ändå. Äh, ingen idé...
 
Det finns nånting som heter svensk Jantelag. Jag har aldrig fattat den. Jag känner mig aldrig så lite svensk som när jag hör om den. I Danmark pratar man om den och fattar ingenting. Galna svenskar liksom.
 
Så. FUCK missunnsamhet, att "störa" sig på folk för att dom är lite (eller mycket) nöjda med sig själva.
Jag brukar av princip aldrig "debattera" i denna blogg, till största del av respekt för mitt jobb, och självklart för att jag själv inte kan störa mig på folk som stör sig, det är ju helt orimligt ;)
Men jag stör mig inte. jag FÖRSTÅR inte. Och det händer inte ofta ;)
 
 
FUCK Jantelagen.
FUCK missunsamhet.
FUCK människor som stöööör sig.
 
Och vet ni vad?
Jag körde ett sånt grymt pass i dag.
 
30 min crosstrainer på 12:an, grymt tempo, mycket svett.
20/10/20/10/20 Kettlebell swingar, varvar "långa" med "korta".
20 min på Trappmaskinen
20 min på löpbandet
 
Så jävla bra är jag!
 
//M

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Haha tycker du e bäst Malin, skitsnygg o grymt duktig, men visst fasen e jag gryyyymt avis på dina snygga armar hihi Kramar till dej U go Girl // U

2012-07-12 @ 00:55:58
Postat av: Susanna alaiso

Grym är du! Jag har precis nått mitt mål -34 kg & jag är stolt & mår super. Checkar in ALLTID & folk störs av det! Men det är för dom e så jävla lata o orkar inte ta sig till gymmet själva. Bättre att störa sig...;) använd den störenergin till att ta er till gymmet gav jag som svar...& vet du vad..?! Dom har slutat kommentera min träning!! Hoppas knät mår supet för du ser super ut! Kram!

2012-07-12 @ 09:18:00
Postat av: Eva-Marie Svedberh

Du är grym Malin. Varför bry sig överhuvudtaget om folk som stör sig, dom får skaffa dig ett eget liv! Själv älskar jag att träna Zumba å i brist på det, nu på semestern,blir det att hitta på nåt annat att ge kroppen det den behöver, röra sig.
Vi ses snart igen på nån av Sportlifes träningsanläggningar
Ha det bäst å lova att vara rädd om dig
Å du, stå på dig!
Kramizar

2012-07-12 @ 10:13:33
Postat av: Jennifer Jäääää

Baaadaas malin ;) jättebra skrivet, instämmer till punkt och prickar! Jag har tappat 20kg nu sedan Maj 2011 och mår så bra nu! När folk ens kan påstå att man inte har nått liv, träningen är som du säger en livsstil, mitt liv. och somsagt vi älskar det, men folk har så svårt att förstå hur man kan tycka att de e kul, denna avundsjuka som uppstår för det dåliga samvetet hos folk. USCH.
Keep up the good work ;D

2012-07-12 @ 10:14:53
Postat av: Petra Sund

Word!!!
Krossa jantelagen :)

2012-07-13 @ 07:22:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0