THE Tattoo...

Ok, historien om min "lilla" gadd.

När jag var 16 ville jag tatuera mig, och som med det mesta då på den tiden, så gjorde jag som jag ville.

Ingen kollade leg, var ihop med en lite äldre kille som var med, så ingen brydde sig.
Varför jag just gjorde rosen vet jag inte riktigt, var piercad i naveln och näsan, och tyckte nog mest det var ballt med en tatuering, ingen annan i min ålder hade en... (Shitkid;-)

fick pengar av min mamma i födelsedagspresent och därför har den lilla rosen fått symbolisera henne efter att hon gick bort när jag var 18...

Har tänkt i många år på att göra om den, ta bort den eller "köra" över den. Men det har liksom tagit emot och jag har liksom inte riktigt vetat vad jag vill ha... Det ena jag har vetat är att jag vill ha ett hjärta, för det är där mamma finns nu, i mitt hjärta...;-)

Jag har googlat ihjäl mig på olika tatueringarar, och my god vad det finns mycket fult... OCH fint, men det som är fint på andra, ÄR inte jag.

Så, jag ville ha ett hjärta, som symboliserar kärleken, (som jag ironiskt nog tror på), samt att min mamma finns inte på jorden, utan i mitt hjärta. Jag ville också ha min dotters namn, dels för att jag tycker att det är ett vackert namn, och dels för att jag älskar henne tills orden tar slut. Jag ville också ha en form, ett mönster, som representerar det kvinnliga i mig, och det dramatiska. Det värsta jag vet är brudar som ska massa coola gaddar för att verka tuffa, varför inte ta fram sin kvinnlighet istället? Dessutom är jag ju lite hård och kantig på en del sätt, så jag liksom kompenserar lite;-)

Blev rekommenderad att gå till Gothia Ink Tattoo, och väl träffade jag på Fredric, som fick lyssna på mina snurriga önskemål och idéer... Han skissade, fixade, och efter två sittningar är vi nu "klara"... Både han och jag har lite nya idéer om hur vi ska fortsätta, men det får vila ett tag;-)



"före"




"efter"


Jag är så nöjd, bryr mig inte ett skvatt om vad andra tycker, den är min, den är unik och både min mamma och min dotter finns med;-)

Nu ska jag krypa ned i min sköna säng, trött som få!

KRAM //M

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Jättefin! :)

2012-02-16 @ 08:58:47
URL: http://alexandrabruhn.blogg.se/
Postat av: Maria Svensson

Shit va fin den blev Malin, förstår att du är nöjd :) kram

2012-02-25 @ 17:06:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0