Suuuug i benen....!

Var hos "min" kiropraktor igår igen, höften är mycket bättre och behövde inte behandlas så mycket, utan Christian gjorde en funktionell analys på mig. Detta för att undvika att mina problem kommer tillbaka, och för att utreda varför jag ens fått dom...

Resultatet av analysen är att jag är i bra fysisk form, men för "instabil" i bålen.  Är också  för svag i högra sidan och "skinkan", (Gluteus Maximus) och måste träna upp den sidan för att bli mer symmetrisk.
Jag är stark i benen men behöver mer balans, Låren är nästan för starka, och rumpan för svag... Dessa två faktorer gör att jag belastar fel, och får "låsningar" i vänster sida. På en person som är aktiv som jag, kan detta bli till stora problem i framtiden, om man inte behandlar detta ordentligt!



Så nu blir det jag som tränar i gymmet 1-2 dagar i veckan!
Mycket stabilitetsträning för Mage&rygg (CORE) samt "rumpövningar" med fokus på funktionell träning!
Fick ett träningsprogram av Christian, (grymt med en kiropraktor som också är PT!) som jag ska göra i några veckor och sen får vi se vad det blir för resultat av detta!

Smygstartade redan igår med att köra in några nya utfallsövningar på min MRL, och det känns idag;-)

//M


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Mmmmm grymt med en PT... :) som också fixar rygg problem...



Mmmm - jag kan intyga att de utfallsövningarna käännnss i benen idag.... :)



kram grymma Malin

2011-01-04 @ 12:27:27
Postat av: Malin

Visst känns dom! Men det är det som är så bra med utfall, man kan variera dom i oändlighet! Och du vet väl vad man säger; har du träningsvärk så märks det att du tränat rätt, vilket ju är hela meningen!!! Kram Finaste Cecilia

2011-01-04 @ 14:19:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0