Rövinspiration!



Igår flög jag som Bambi över vår isgata till gård, (med lite sand som topping på, tack för generositeten hyresvärden!)
Idag åkte jag nerför utetrappan på dagis (kommer ni ihåg "Akta dig för trappan! Vilken tr pa pa pa pa?)
Ungefär så var det, Signe gick före mig nerför trappan, och precis som jag sa de obligatoriska orden "Akta dig nu så du inte ramlar!), Så halkar jag och tar i med arslet både en, två och tre gånger ! Jag liksom BOUNCAR nerför trappan! I några sekunder är jag riktigt orolig för att jag hade slagit mig rejält, och gissa vad min kära dotter gör när jag ligger där på trappan och tänker "Jag får inte gråta, inte visa för Signe att jag är ledsen", ?

Då SKRATTAR hon!
Och inte bara litegrann, hon lägger av ett asgarv som Moster Paula skulle vara stolt över om hon hört det.

Hon tyckte helt enkelt att Mamma såg dörolig ut när hon studsar ner på röven och sen ligger nedanför trappan och ojar sig. Kan man ha galghumor när man nyss fyllt tre?

Tydligen.

Röven (ena skinkan) värker ordentligt, är svullet och varmt och det känns som en rejäl lårkaka.

Eller rövkaka.

Trots det rövonda hade jag ju bestämt att jag skulle dra iväg till Dansforum och bli lite inspirerad till min StreetJazz klass jag börjar köra vecka 5, men tyvärr så uteblev inspirationen då det var typ 70 pers i en dansstudio så man knappt kunde röra sig. Dessutom var tempot så lågt så att jag hann gäspa 10 ggr och bestämma vad jag ska laga till middag i helgen innan andra åttan, så nä, ingen inspiration där inte. Kan det vara så att vi är grymt bortskämda med rymliga, fräscha lokaler och superduktiga instruktörer på Sportlife?

Kan vara så;-)

När jag kom hem vid sju hade Signe redan somnat, men vaknade igen vid åtta. Lovely.

Så nu ska jag få henne i säng, undrar om jag får ett gapflabb i ansiktet istället för godnattpuss?

Kan bli så;-)

Mooohhhaaaaa! //M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0