Egenträning!

Igår åkte min M till England för att gå på mässa och annat jobbmässigt jobbelijobb;-)

Jag och Loppan drog till gymmet på kvällen, tänkte passa på och köra min "egenträning"!

Så här tränade jag;

Uppvärmning:
Crosstrainer
(med David Guetta-låtar i öronen) 20 min
Övningar:
Utfall,
utfall med ena foten på pilates-boll, utfallskliv
Säteslyft med fötterna på Pilatesboll, ben sträckt upp i taket
"Skulderstabilitet i förhållande till bålstabilitet-med isometrisk bäckenstabilitet i rotation"
eh ja, eller så kan man säga, "plocka äpplen liggandes på en Pilatesboll"
Stålmannen
Plankan
, med och utan rotation




Underbar stretch för ryggen, ligg på Pilatesboll och följ med hela kroppen samtidigt som du rullar bollen bakåt, bli ett med bollen



Det känns tydligt att jag är starkare i vänstra sidan, så jag håller positionerna alt. gör fler repetioner på högra sidan.
Känns grymt att ha fått konkreta övningar och direktiv, så även om jag tränar ensam, tänker jag på allt Christian sagt och känner jag mer och mer (babysteps) att jag blir stabilare i mina övningar och "hittar" rätt läge snabbare.

Det här gör ju också att jag blir ännu mer noggrann/får mer kunskap i min roll som instruktör, främst då styrkeövningarna på MRL:en!

Apropå MRL, så håller jag som bäst på att skapa en ny koreografi, och känner att den här kommer att bli grym! Förhoppningsvis så ska bästaste Magnus "släppa" en ny MRL-mix snart, hoppas den blir klar innan Måndag;-)


//M


Kommentarer
Postat av: Linda F

Hej!

Testade cirkelträning i måndags och då var balansboll själva uppvärmningen. Tyckte att det var lite klurigt att inte ramla av...men uppenbarligen gav det effekt för jag kände muskler jag inte trodde att jag hade dagen efter, ha ha ha

Man kanske skulle skaffa en sådan att ha hemma?!

Kram!

2011-01-13 @ 20:14:18
Postat av: Malin

Är det nåt man ska ha hemma i träningsväg så är det Balansboll! Perfekt för stabilitets-och balansövningar, och man kommer precis som du säger åt de djupgående bukmusklerna, och även andra ställen man vanligtvis inte har så mycket fokus på men som är kärnan för en stark och frisk kropp! Och det kluriga i att inte ramla av, är ju själva träningen;-) Kör på!

2011-01-13 @ 21:21:48
URL: http://activemama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0