Verkligheten...



Är naken, sårbar, skör.
Men kan också vara fantastiskt vacker, äkta, inspirerande.

Det är ju lite känsligt så här med en blogg, det är lätt att man utmålar sig själv som den perfekta människan; alltid glad, äter bra mat, tränar jämt, har den perfekta kroppen.

Som instruktör ÄR det viktigt att vara ett gott föredöme såklart, man vill ju att människor ska inspireras till att träna, och att de ska ta hand om sig på ett hälsosamt sätt...

Jag har flertalet gånger visat här på bloggen att jag äter gröt, dricker färskpressad juice och att jag föredrar ekologisk (och gärna rättvisemärkt) mat, jag lagar gärna mat från "grunden", bra råvaror helt enkeltoch jag röker inte och jag dricker alkohol i väldigt måttliga mängder.
Jag tycker om att ta hand om min kropp, men jag är inte på något sätt perfekt!

Jag har också berättat för er att en chipspåse och en kall öl gör min fredagkväll!

Det jag vill säga med det här är att jag innerligt tror på livsbalans, att man hittar det som känns bra för en själv, vare sig det handlar om mat eller träning. En påse chips nån Fredagkväll då och då är helt ok, men om man äter en varje dag så behöver man nog tänka om...;-)

Jag har fått frågan om inte jag kan visa vad jag äter här på bloggen, men det känns faktiskt som att det finns andra människor som är bättre förebilder än mig;-) Det finns en uppsjö av kostrådgivarsajter och bloggar på nätet!
Sportlife har vi både Kostrådgivare och Personliga tränare och dessutom just nu 20% på personlig träning!


Jag tränar ju inte heller för att gå ner i vikt, vågen betyder ingenting för mig.
Vilket den kanske borde göra iochmed att jag vägde 74 pannor senast i Lördags;-, men då jag verkligen känner mig iform just nu, grymt stark och "fast" , så gör jag inte det till något problem...
Muskler och "snygga linjer" går jag däremot igång på, och det är ju också mitt mål med min träning just nu.

Jag är en livsnjutare i måttliga mängder, jag äter potatis säkert två gånger i veckan, pasta ibland och goda mackor och en Latte står högt på min favvolista!

Så det blir ingen kostrådgivarblogg det här, jag äter det som JAG mår bra av, baserat utifrån min kropp och mina förutsättningar. Visst tror jag på att man kan sluta äta kolhydrater, det kanske passar vissa människor!
Är man överviktig kan det vara ett steg i att få balans på sitt blodsocker och sitt fullständiga kostintag.

Så det jag vill säga med detta inlägg är helt enkelt; man ska göra det som är bäst för en själv,utgå från sin egna kropp och dess  förutsättningar och mål. Det är omöjligt att ge ETT recept på hur man går ner i vikt, blir starkare eller mår bättre...Människor är unika och ska behandlas därefter...

En sak till man ska tänka på när vi pratar kropp, är ju att kroppen förändras med åren, det som funkade när jag var tjugo, funkar ju inte nu;-) Efter jag fick barn förändrades min kropp en hel del, fick bredare höfter men jag har också lättare att "bygga" muskler, vilket jag alltid velat!

Så man får ta det onda med det goda, förändra det som behöver förändras, lära sig leva med vissa saker
 (jag kommer ju definitivt aldrig kunna klämma i mig ett par Filippa K stuprör med de här maffiga låren;-).

Det viktiga är att DU mår bra med din kropp, skit i alla andra ideal!
Och glöm aldrig  vad de flesta män tittar på först hos en kvinna; just det, RÖVEN!
Inga små beniga sparvhäckar där inte!!!



Många MRL-pass i de där låren...

Hoppas DU får en fantastisk helg!

Malin

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur bra skrivet som helst ju...

Keep going!=)

2010-10-15 @ 12:01:50
Postat av: Anna

Du är ju helt underbar!!:-) Snart kommer vi och då ska du få en kall öl!!

Löddekramar

2010-10-15 @ 12:09:47
Postat av: Fia

Är precis som du. :-) Tror många tror man är något hysteriskt träningsfreak som alltid är på topp, äter nyttigt hela tiden och inte bara kan slappa. och så är det ju inte. Man är inte mer än människa. En energisk sådan ja, men också lika svag och sårbar som alla andra lite då och då. Jag delar även viktupptäckten... mamma som inte sett mig på ca 10 veckor tyckte jag såg smal ut.. ställde mig på vågen och hade gått upp 2-3 kilo!! Ja ja, i muskler så man ska väl inte klaga. ;-) Stor stor kram. Fika snart pleeease?? ;-)

2010-10-15 @ 20:21:59
URL: http://misssophie77.blogspot.com
Postat av: Elisabet

Sparvhäck...Haha...jag fetgillar dina uttryck!



/ sk. dansmiraklet :)

2010-10-15 @ 22:44:57
URL: http://jagellie.blogg.se/
Postat av: e

Du har så rätt, om vi bara kunde få bort alla unkna ideal! Framförallt borde BMI-skalan utrotas! Den tar absolut inte hänsyn till saker som muskelmassa, kraftig benstomme eller vad det kan vara. Själv ligger jag nog ungefär i din viktklass (har inte vägt mig på fyra år) och det skattas med min längd som nära övervikt. Å andra sidan är det få som lägger på fler vikter på bodypumpen och jag kommer runt ett maraton utan specifika förberedelser. Har nog utsatt min kropp för det mesta och trivs bra mycket bättre såhär än med anorexi!



Till syvende och sist, fysiologiskt är det väldigt enkelt: om man vill gå ner i vikt måste man göra av med mer energi än man tar in. Det finns säkert olika snabba och effektiva sätt att nå dit, men jag tror på att man kan äta av "allt" så länge man anpassar mängden och rör på sig regelbundet. Personligen tror jag det bästa är att undvika kurer och mixtrande, det underlättar för att ha ett otvingat förhållningssätt till mat!

2010-10-16 @ 10:50:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0