Löpning, Sponsring och extramormor...

Några har hört av sig och haft som önskemål att jag delar med mig mer av min träning
(hallå bloggen heter ju faktiskt ACTIVEmama),
så här, vassego!

Måndag MRL (eget pass)
Tisdag VILA (lite ofrivilligt faktiskt då det var föräldramöte;-)
Onsdag Zumba (eget pass)
Torsdag GYM (Crosstraining 20 min, Rodd i maskin 1500 m, bröstpress med 7 kgs hantlar 10 reps 5 set, samt PW/LÖPNING!
Tanken var att jag skulle få upp pulsen igen, och började gå i riktigt snabb takt på löpbandet. Kände efter ca 4 minuter att flåset var riktigt bra, och jag satte igång att springa, sprang i 5 minuter sen gick jag i 1 minut, och sen sprang jag ca 4-5 minuter till! Det absolut bästa med detta är att jag blev inte ens supertrött! Kroppen kändes stark, flåset var grymt och jag hade nog kunnat springa ännu mer!
 (Kanske är det att ta i och kalla detta för löpning, men jag sprang iallafall!)


Detta låter ju säkert som en piece of cake för er vana löpare, men jag har alltid HATAT att springa, tyckt det var DÖtråkigt! Men med grym musik i öronen, och lite jag-vill-klara-av-sånt-som-jag-normalt-inte-vill-eller-klarar-av-känsla, så gick det! Är superglad att jag vågade!  Det kommer definitivt att bli mer löpning för mig framöver, nu behöver jag bara ett par snygga löpskor, och en snygg pulsklocka, så är jag kittad!
Det är ju acessoarerna som gör DET;-)


Spons någon?;-)

Kanske en sån här?;


Fredag (idag) ska jag försöka komma iväg på BodyPump med Tove på Sportlife Partille, om mannen hinner komma hem.. Ska nog btw söka efter en extra-mormor eller nåt liknande till Signe, har i princip ALDRIG barnvakt, och det hade varit bra för henne att inte bara hänga med sin morsa jämt och ständigt?

Extramormor, någon?

Lördag Zumba eget pass (Partille 10:15)
Söndag Zumba vickar pass (på SportlifeDomkyrkan 12.40)

Håller också på och filar på nästa veckas upplägg...

Har ju satt några mål för denna hösten, mer om detta i nästa inlägg;-)

Kram och Trevlig Helg!

/M




Kommentarer
Postat av: Therese

Extra mormor? Hur mycket pratar vi om och vilka tider? Jag är intresserad :)

2010-10-08 @ 18:56:41
Postat av: Cassie

Du är en grym zumba-instruktör! :D

2010-10-08 @ 20:51:57
URL: http://jaaacobsson.blogg.se/
Postat av: Mia

Vi bor nära gymmet och har en tidvis uttråkad 2,5 årig tjej ;-) - hon kan säkert behöva en lekkamrat (vad sjuttital det låter, haha).

2010-10-08 @ 21:41:10
Postat av: Frida

Hej jag kan ställa upp och vara barnvakt, pluggar som förskolelärare. Vilka dagar och vilka tider? skriv om det låter intressant.

2010-10-13 @ 16:26:19
Postat av: frida

Skickar min adress [email protected]

2010-10-19 @ 19:14:22
Postat av: Raymondjennifer

Very Good! I love it.

2011-09-26 @ 11:20:03
URL: http://raymondjennifer.unitblog.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0