Det är jag som är Mamman....

Ja, det vet ni väl, men nu menar jag inte mig;-)
Har lyssnat på Hanna Hedlunds skiva "Det är jag som är mamman"

Så rent, äkta och fint...

De flesta mammor fastnar nog för "besvärjelsen" (och det gör väl jag också egentligen), men det är så många som skrivit om den så jag väljer en annan; Så fin och träffande text...

Hanna Hedlund "Han kommer inte hem"

Jag har en hand i min, en liten en
två kottar i min säng, de snusar här intill
Och det är sent, men jag är vaken än
det är varmt och trångt, fast vi saknar en

Men han kommer inte hem i kväll
om jag känner honom rätt
Men kottarna och jag,
vi ska nog klara oss ändå, på något sätt

Ja, han har mycket nu, vad var det han sa?
”En spännande tid, firman går bra …”
Men Lillan tog sina första steg i dag
Jag vill berätta, men jag får göra det en annan dag

För han kommer inte hem ikväll,
om jag känner honom rätt
Men kottarna och jag,
vi ska nog klara oss ändå, på något sätt
Han kommer inte hem i kväll,
om jag känner honom rätt

Men jag tror han älskar mig ändå,
jag tror han älskar våra små
Men jag tror inte, jag tror inte han förstår
hur fort tiden går
Hur mycket han saknas av mig och de små
Hur ensamt det är,
att inte ha någon att dela det med

Han kommer inte hem ikväll,
om jag känner honom rätt
Men kottarna och jag,
vi ska nog klara oss ändå, på något sätt
Han kommer inte hem, om jag känner honom rätt

Jag tror han älskar mig ändå,
jag tror han älskar våra små
men jag tror inte, jag tror inte han förstår
hur fort tiden går
hur mycket han saknas av mig och de små
hur ensamt det är
att inte ha någon att dela det med

Och Sessan mumlar nåt och kryper närmare
När kommer pappa hem?
Ja, säg det… nu måste vi sova lilla vän



Lyssna!

//M


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Har också denna skivan...Älskar den <3 känner så igen mej i denna låten...Kram på Dej o trevlig helg

2010-11-05 @ 13:44:40
Postat av: anna

Åh, så fint känner igen mig.

2010-11-05 @ 19:35:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0