Vackra fula värld....

Lika förundrad över hur smutsig, våldsam och hänsynslös våran värld kan vara, lika vacker, kraftfull och frisk är den ibland.

Solen skiner, det är 22 grader ute och plötsligt vräker det ner ett kvällsregn så luften öppnar sig och kramar fram ny, härlig syre.



Berget bakom skälver av åskan och jag tycker det är så häftigt med naturens lagar.
Vi människor måste börja leva MED naturen, inte MOT den...

Det finns en styrka i naturen som vi människor inte rår över, och som inte stämmer överens med det sätt vi lever vårat liv på.

Grov generalisering här men jag tror de flesta håller med mig.

Jag ska njuta av sommaren, vädret och fortsätta pilla i min unge ekologisk mat.
Och mig själv och mannen förstås...
Sätta naturen och våran planet i första hand.

Thats a Promise!

By the way, passet gick bra, deltagarna var nöjda och det är det enda som är viktigt!

Grön puss!

M

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Du är så klok Malin.... håller med fullt ut...försöker för fullt införa ekologiska produkter här hemma...lite motstånd från mannen, men jag ger mig inte... :)



kram C

2010-05-20 @ 21:47:22
URL: http://sisselaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0