Yoga....



Fick med mig mannen på Yoga idag!

Meningen med den här kvällen var att Anette (svärmor) skulle komma och passa Signe så jag kunde gå på Sandra Börjessons MJ Dance på Sportlife Domkyrkan...
Men Anette hade fått magsjukan (och är sååååå mycket sjukare än nån annan som haft magsjukan!!!!) (Ironi med kärlek). 
Så det hanns inte med, mannen kunde inte komma ifrån i den tid som jag hade behövt för att ta mig till stan. Så jag tog med honom till Sportlife Partille för en timmes Yoga, för det är precis vad han behöver!
Stressad egenföretagare med diverse olika sjukdomar som bara blir värre av stress och med en dålig rygg så känns Yoga som ett väldigt bra alternativ. Jag tror stenhårt på att träning som är mer inriktad på mental träning och rörlighet är grymt bra i hälso-syfte. Borde vara obligatoriskt  för alla med utbrändhets-diagnos...

Dessutom så tycker jag att det är viktigt att man gör saker tilssamans, det behöver inte vara stora saker som resor och sånt, (även om det också är underbart ibland), utan just att hitta varandra i vardagen och göra de små men viktiga sakerna tillsammans, ha något gemensamt att prata om helt enkelt!
Passet var skönt, har yogat en hel del tidigare , men en eloge till instruktören Pia som vägledde oss ca 20 pers med helt olika nivåer! Det krävs ganska mycket av en instruktör att leda ett Yoga-pass med några gravida, några Gym-killar och några vana utövare...
m
Så det blev ingen MJ DANCE idag men istället ett välbehövt Yoga-pass!
Har lovat mig själv att regelbundet gå på Yoga eller BodyBalance, ska jobba på det löftet under våren!

Hoppas DIN dag har varit underbar

M







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0