"Vad spelar det för roll om du vinner hela världen men förlorar dig själv?"



Den här bloggen handlar till mesta del om träning, lite föräldraskap, energi och glädje.
Jag gillar att dela med mig av mitt liv, min energi och mina tankar. Jag tror stenhårt på att om du ger energi, får du energi tillbaka, alltså som ett mentalt kretslopp kan man säga. I mitt jobb som instruktör handlar det väldigt mycket om att FÖRMEDLA energi, pusha deltagarna att nå sina mål, (om så "bara" för just det passet) samt att plantera ett litet frö som kan gro och utvecklas till nåt större. Jag vill få människor att vara nöjda med sig själva, kunna klappa sig på axeln och tänka; "Shit va bra jag är!"

Jag tror att om man stärks lite varje gång man tränar, både mentalt och fysiskt, kan det föra med sig mycket annat i livet. (Det mentala kretsloppet). Man kanske vågar ta ett större kliv i arbetslivet, söka det där jobbet som man egentligen tycker att man inte kan söka, vara lite mer framåt på en arbetsintervju...
Eller kanske att man vågar att säga ifrån till nån man inte vågat säga ifrån till tidigare, man vågar ta tag i saker som blivit liggande.

Samtidigt är det viktigt att man inte tappar bort sig själv i allt det där "drivna". Det är viktigt att ha en bra balans i livet för övrigt, allt handlar ju faktiskt inte om träning! Men att använda sin träning både för att stärka sin kropp och sitt sinne, samt att skapa en bra plattform att balansera på, det tycker jag är det bästa man kan göra!

Ibland är det ju bara så att hur mycket man än vill, så kan man inte alltid vara glad. Alla har ju ett privatliv, och ibland händer det att man råkar ut för tråkiga, jobbiga saker. Och har man råkat ut för många tråkiga saker på kort tid, är det lätt att bitterheten kommer krypande...
Det har varit en tuff dag för mig, mycket känslor och jag har fått mottaga en hel del negativ energi...

Men jag har iallafall bestämt mig att bitterhet inte har plats i mitt liv! Jag kan bli arg, upprörd, ledsen, men aldrig bitter! Bitterhet är en mörk och vidrig känsla, släkt med avundsjuka och missunsamhet!


Och jag tänker på allt det vackra i livet. Min underbara dotter som är ljuvlig som en sockerkaka just nu, Min fina Mattias som är mitt livs största kärlek, min syster och hennes barn som jag älskar djupt och för alltid, mina fina svärföräldrar som ställer upp, Anders & Annelie, mina UNDERBARA VÄNNER och arbetskamrater. Jag tänker på sommaren som ligger framför oss med mycket sol, bad och härliga stunder!

Och det handlar inte alltid om att vinna, segerns sötma kan ibland bli bitter...

Summerar denna dag med en låt, som så många dagar förut;)



 


KÄRLEK/M

Kommentarer
Postat av: Anna

Det e bra Malin ...bitter ska man inte va och bli...dessutom blir man ful om man e bitter....och du är ju såå vacker!!!. Hoppas vi kan ses snart!!

Krama Din Lilla Fina Familj från oss i Löddeköpinge.

2010-06-17 @ 07:29:30
Postat av: Maddie

Bra skrivet....

Jag gillar dina ord helt enkelt!

;)

2010-06-17 @ 08:47:33
Postat av: Rose-Marie

Det stämmer så fint det du skriver!

Bitterhet är verkligen mörk och vidrig och säkert är den hand i hand med avundsjuka och missunsamhet.

Fattar mig inte på folk som lägger sin energi på allt negativt istället för att leva livet och se positivt i saker!

Kan inte smälta det du skrev till mig... du är sockersöt och så go.

Saknar dig även som tränare! Du har sån energi som får en att vilja mera!!

Synd att du jobbar så långt borta, men är glad för din skull! Kram från lilla mig! <3

2010-06-24 @ 16:07:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0