Allt.....

Hon somnar med sin lilla hand i min.

Tunga, djupa andetag och hennes lilla kropp rör sig i takt med ljudet från hennes lilla hjärta som slår där inne.
Hjärtat hennes är fullt av kärlek och glädje, men även lite trots och mycket självständighet.

Kärlek är ett alltför ynkligt och utslitet ord för att beskriva vad jag känner i detta nu.

Min kropp fylls av viljan att vara fullkomlig för henne, att vara hennes allt, att ge henne allt hon behöver.

Du är precis vad jag behöver.
Det var precis vad jag behövde, när du blev min dotter.
Att inte själv komma i första hand, att inte sätta sig själv i fokus hela tiden.
Att inse vad som är viktigt, att inte kunna falla igenom, ner i det stora svarta hålet jag varit på väg ner i så många gånger. För jag ska ju finnas här för dig. Vara din mamma, din trygghet, din fasta punkt genom hela livet. Lägga en grund för hur du ser på världen, ge dig värderingar som gör dig till en kärleksfull och hjälpande människa.

När hon ligger sådär med sin lilla hand i min, finns det inget annat. Världen stannar och och det enda jag hör är hennes varma andetag som ger mig så mycket syre och kraft att jag behöver inget mer.


Om jag skulle läst den här texten för fyra år sen hade jag bara ryckt på axlarna och tänkt att sådär känner väl alla som är någorlunda friska i skallen och som har barn, och mycket riktigt så är det nog så. Men när man själv sitter där med den lilla handen blir allting helt annorlunda.

Nu har du blivit hela två år och är en egen liten människa.
Och i morgon när du vaknar är jag så trött så jag vill bara sova sova sova men när jag ser ditt lilla nyvakna ansikte och känner din lilla andedräkt tackar jag för ännu en dag med mitt Stora ALLT.

Min kärlek är oändlig...

//M



På nyårsafton-07/08. Dagen innan du kom.



Små nyfödda tassar....


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Du sätter verkligen ord på hur det är att vara det BÄSTA som finns i hela världen, Mamma!



kram

2010-01-15 @ 20:08:31
URL: http://sisselaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0