Dag 2- Min första kärlek.

Alltså det där...

Det känns faktiskt liiite för privat, även för att vara mig...;-)

Jag tror faktiskt att många hakar upp sig lite på det där med förälskelse, första gången osv...

Jag menar, hur många har du pratat med som bara har bra minnen från sin första kärlek, förälskelse eller första ligg?

Nä, jag tror inte på det där, jag tror många liksom fastnar i hur känslorna var för, att man måste hitta tillbaka till varandra etc.  Jag tror man ska välja varandra om och om igen. Jag tror man kan hitta nya sidor hos varandra, bli kär i nya egenheter.

 Det är liksom helt ologiskt att man ska se varandra med samma ögon som vid första ögonblicket. Så inte 2010. Med tanke på hur vi männsikor utvecklas intellektuellt idag, reser, byter jobb, omskolar oss, så är det ju inte möjligt. De som inte ”hänger med” varandra och bara vill se med samma ögon som förr, växer ifrån varandra.

 

Kärlek är svårt. Men också självklart. Jag har aldrig träffat en  människa som lever i det perfekta förhållandet. Alla har vi våra problem, små och stora. 

Det viktigaste är att jag känner att du är med mig.

Så glöm det där om att ”hitta tillbaka”. Se varandra med nya ögon. Utmana din kärlek och låt den inte slumra och puttra och osa vidbränt. Ge mig en ny kick!

Dags för den Aktiva Mamman att leva som hon lär;-)?

 

Blixtar och dunder och ljuva kärleksstunder,

 byttes snabbt ut mot hårda tider, tunga ögonlock och ett verkligt litet under.

Den finaste gåvan någon kan ge, det vackraste gud skapat, det kan alla se.

Kärleksbarnet länkar oss samman till  den starkaste kedja, mer värdefull än det finaste guld hos någon guldsmedja.

Du är som mig, och jag älskar dig!

M & M =sant

//M

 


Kommentarer
Postat av: Marie Asp-Söderberg

Vackert. Blir tårögd och det är så sant. Lyckans oss ;) Tänk när det blir tre som vi har! Kram.

2010-12-17 @ 08:46:53
Postat av: Cecilia

Du är så vacker Malin både på utsidan och insidan....ni är vacker familj, underbart att ni har hittat varandra...och fått er fina prinsessa...kram till underbara familjen

2010-12-17 @ 09:38:48
Postat av: Fia

Underbara fina du... är helt med dig, bra syn på kärleken <3 Kram

2010-12-17 @ 20:08:46
URL: http://misssophie77.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0