Lågfart och respekt....

Den här Söndagen är verkligen en vilodag...

Har hittills inte gjort många knop, fortsatt lite på storstädningen som jag påbörjade igår, målat med vattenfärger, lekt doktor, hårfrisörska och byggt lego...

Var ju iväg till min gamla hemkommun (Lilla Edet) igår och lyssnade på min vän Jeanette som spelade på en festival där...
Är så galet impad av denna 30-nånting tvåbarnsmorsa som tidigare jobbat som lastbilschaufför, på bilfirma och på rivningsföretag!!! Hon gjorde ett val att satsa på musiken, spelade in en skiva och är så bra!



Jag lärde känna Jeanette som min fotbollstränare (!) och hon har alltid varit en förebild för mig;-)
Nu har jag själv blivit vuxen och "vuxit" i kapp lite, våran vardag är lite mer lika nu än förr, kan man säga;-)

Gå gärna i och lyssna på hennes musik på www.jeanettepettersson.com eller på hennes Facebooksida "Jeanette".

Jag åkte till "festivalen" igår enbart för att få se och höra Jeanette, hade med mig svärmor och min lilla skrutta! Tycker att det är häftigt att kunna ta med henne på lite olika saker, och så tidigt på kvällen borde det ju vara lite lugnt och välstädat... Men jag hade tyvärr glömt vart jag åkte, så jag tog Lilla och åkte hem innan spelningen var slut, tyvärr. Gillar INTE kombinationen barn/alkohol, så det var bara att åka! Sorgligt bara att vuxna människor inte kan bete sig som normala människor...

Samtidigt slog det mig när jag satt där och dömde ut människorna jag flyttat ifrån, att de också är människor precis som jag, och att de kanske i samma stund sitter och dömer ut mig... Och det vill jag ju inte!

Fick i min enfald luta mig tillbaka i mina "grundinställningar" till livet som ju är så enkla; Alla människor är värda respekt, Alla människor har en histora, Alla människor behöver kärlek precis som jag...;-)

Nä, nu ska jag nog ta och.... Just det, göra ingenting...!

KÄRLEK ÅT ALLA!

M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0