Mys-Helg....


Bakom mina solglasögon...


cool tjej...


Glad tjej!


Glada tjejer!




Har ju fortfarande (efter 29 år) inte fattat det här med ägg, fjädrar, sill, påsk-kärringar och varför det inte kan heta must istället för påskmust eller julmust och att varför kan man inte köpa det året om???

Vissa säger ju att jag bara alltid ska vara Fröken tvärtemot och att jag alltid ska ifrågasätta allting men nej, jag VILL inte klä ut mitt barna till varken häxa, kärring eller tomte. Jag har bestämt det. För jag väljer hur jag vill leva mitt liv och hur vi firar högtider eller inte.

Vet att de här frågorna kommer få en annan innebörd när Signe blivit äldre, och jag tror på att man helt enkelt får koncentrera sig på andra saker än dessa.

Vi kan byta namn på Påskhelg till Myshelg.
Vi kan umgås med varandra, ge mycket kärlek.
Göra vad vi känner för. Inte vad vi borde eller måste.
Te.x:
Fika i stan med Härliga Fia som ger mig så mycket energi!! Livet ÄR ett Aerobicpass!!!!

Promenera vid Aludden i Lerum och äta lunch där, dricka kaffe på altanen och se Signe springa i gräset med solglasögonen på halv svaj och tjata och tjata om hunden där borta som hon vill hälsa på men när vi väl kommer dit vågar hon inte och kryper istället upp i mammas famn....

Köra ett nästan fullt MRL-pass med grymt tryck och sen långfika hemma med systrarna Tidholm.

Promenera till lekplatsen  och putta gungan i ca 1 timme, Prata med Jonas i telefonen en stund medans Barnet slickar på sanden(!)

Det här är ju vad man KAN göra.
Om man vill.
Bara vara.
Njuta av att umgås.

Många säger att man måste skapa egna traditioner men jag har kommit på att jag är inget stort fan av det ordet, traditioner...
För mig är det ett ord laddat med mycket negativitet, saker som vuxit fram ur olika kulturer och religioner, det är Några som kommit på vissa saker som alla SKA göra....

Men jag dömer ingen, alla ska göra som man själv vill och väljer...

Bara man är lycklig.

Kan ju iofs säga att det nästan är lättare att inte välja, bara flyta med strömmen och göra som alla andra.
Det är många som ifrågasätter mina val, men jag ifrågasätter inte dina, vill bara att du själv ska göra det...




KÄRLEK

//M






Kommentarer
Postat av: Fia

Härlig du är. Sunda resonemang! Kram fina du.

2010-04-06 @ 22:13:49
URL: http://misssophie77.blogspot.com
Postat av: Linda F

Du är en otroligt klok person som jag beundrar för att du står upp för dina åsikter. jag hoppas att du fortsätter så!

2010-04-13 @ 22:05:48
Postat av: emelie

Du har ju så rätt ;) Jag är själv inne på detta för det känns mer och mer tillgjort och konstlat detta med traditioner,

Förr var det något fint som man förde genom generationer, men när jag va liten hade vi inte ens en julgran , vi klädde en plastpalm hahaha

Var den du är det är det du är bäst på ;)

2010-04-20 @ 10:20:01
URL: http://ememat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0