Sista ordet.


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5833111.ab

Kanske inte så ROLIG läsning, men vi får inte blunda för detta!






Jag ska skriva LITE mer om Anna Anka. Sen blir det inget mer.

Jag vill bara skriva VARFÖR jag inte gillar att glo på henne, Big Brother, Paradise Hotel eller andra nedvärderande TV-program.

Jag gillar inte att gotta mig i andras olycka. Jag gillar inte att sitta där och tänka "shit vad puckad hon är" eller, "hur pinsam får man vara" etc.... Det värsta är när man känner känslan att man liksom VILL att personen ifråga ska göra bort sig. Jag tror inte att man blir en bra människa av att tänka så. Jag är uppvuxen i en småstad där detta är vardagsmat. Många människor därifrån befinner sig på en nivå där man inte alls reflekterar över sånt här. Där det hör till att snacka skit om allt och alla, och framför allt att mumsa i sig andras bekymmer och sorger till middag. Jag säger INTE att det bara är där man beter sig så, det blir bara väldigt påtagligt på en liten ort där alla känner alla.

Det här är också ett vanligt bekymmer på arbetsplatser. Skitsnack, prat bakom ryggen, prova nån gång att ställa dig på "andra sidan"...

Förståelse, ödmjukhet, empati är några av de egenskaper jag skulle vilja se mer av i våran värld. Jag jobbar på det själv, varje dag.
Men det är svårt i våran hårda, egocentriska värld. Svårt att hitta balansen mellan att framhäva sig själv på bästa sätt utan att sätta armbågen i nån annan, svårt att lyfta fram någon annan utan att bli trampad på...

Nog sagt om Fröken Anka, taskiga tv-program och hårda attityder.

Ni är dåliga på att lämna förslag på ämnen och ställa frågor???

KOM IGEN NU!!!!!

Kärlek//M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0