memories......




Är lite trött idag.
Hängig.
Lite deppig.
Har så mycket i mitt liv att vara glad och tacksam över.

Men det är inte alltid så lätt att vara glad, positiv och sprallig.

Det kan ha att göra med att jag läste ut en bok igår.
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9153433793

Inte helt olikt min egen uppväxt, känner igen känslan av maktlöshet, rädsla och skuld.

Tjejen som skrivit boken har startat en organisation
http://www.maskrosbarn.org
Har du en förälder som missbrukar och/ eller är psykisk sjuk? Maskrosbarn är en ideell förening som finns till för att stödja unga som lever eller har levt i familjer där det förekommer missbruk eller psykiskt ohälsa. Vi reser runt i Sverige och föreläser på skolor, socialtjänstkontor och för vuxna som arbetar med barn om hur det är att växa upp med en förälder som missbrukar eller är psykiskt sjuk. Vi har också en stödverksamhet där unga tjejer och killar kan maila, ringa eller träffa någon av oss.

Blir glad över att den här organisationen finns. Jag hade iallra högsta grad behövt stöd och hjälp när jag var barn/tonåring. Alldeles för många barn får växa upp i hem med missbruk/psykisk ohälsa.

Gå gärna in på länken och bli medlem, det kostar 50:-


Nu ska jag ta tag i mina hjärnspöken!

Kram//M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0