Jag svär livet blir bättre, när man vet var man ska....


Jag gillar den här låten. Den påminner mig om alla människor som går igenom olika sorters kriser, trauman, skit. Dom som  kommer ut på andra sidan med ny framtid. Starka människor som säger hejdå till skiten på baksidan och välkomnar ett nytt liv. Jag får själv hopp om världen när jag ser eller hör om människor som klarar sig, som får det bättre, som skapar sig ett eget liv och en ny framtid.



Igår hade vi bästaste fredagsmyset! Fredagsmys är det bästa jag vet!
Mattias hade varit på IKEA och köpt en pall till signe som dom hjälptes åt med att skruva ihop.



Jag fixade käket och Signe fixade disken;)



Får man stå naken PÅ bordet och äta chili-chips???



Mina två busfrön!


Vi hade iallafall en supermysig kväll, och när det var läggdags sa Signe "Tigne tåva mamma där" och pekade på våran säng... Och självklart ska man få somna bredvid sin mamma om man vill det, så vi kröp ner under täcket, sjöng några sånger och så somnade hon...Jag låg och lyssnade på hennes andetag och snusade henne i nacken en stund tills jag nästan somnade själv. Traskade ut till M och vi tog hem en film, mös ner oss i soffan...

Idag har Signe och jag varit ensamma, synd att vädret har varit så taskigt, inte ens Signe tycker det är speciellt roligt att vara ute...
Vi trotsade vädret en stund, men det var inga andra barn på lekplatsen så vi traskade vidare till Utby Pizzeria och käkade lite...
Knallade tillbaka hem och kröp ner i sängen, jag berättade en egen saga om en liten björn som kommit vilse från sin mamma i skogen. Till och med björnar kan bli rädda! Det är så kul att se hennes ansiktsuttryck när man berättar, hon lever sig verkligen in i händelserna...!


Vi har haft det hur mysigt som helst, detta var precis vad jag behövde för att komma ur mina negativa tankar!
Massa kärlek från mina älsklingar, då blir man varm i hjärtat igen.

Tack så mycket igen för era kommentarer och fina ord!

Glöm inte att DU är värdefull, och VACKER!

Lyssna på den här låten med min favorit-sångerska...
Många har försökt, men INGEN kan göra den så bra som X-tina herself...




Kommentarer
Postat av: Anna

Klart man får stå på bordet naken!! favorittjejen!! Fredagen är den bästa dan....äntligen slut på veckan !! Kom ihåg att från varje mörk och trist tanke föds dubbelt så många ljusa och glada.Man går stark som en oxe därifrån!!



Ses på Fredag.

2009-10-24 @ 22:05:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0