Underbara höst.....?




De sista dagarna har varit lite pustiga....
Inte jättejobbiga, men ändå lite sega och för mycket negativa tankar.
Ibland blir allting lite svårt, komplicerat, jobbigt...

Först och främst beror det nog Mattes och Signes sjukdomar, vakna nätter och kanske lite pms...

Men också för att det för det mesta känns som att kämpa på i motvind. Men det är väl som vissa säger, man får ingenting gratis...
Men ibland önskar jag mig lite TUR, lite FLYT.....


Två saker har fått mig att må bättre:

1, Aerobics-passet igår med en het, energisk instruktör! Lite latino-inspirerade steg och underbar musik. Jag körde på och blev riktigt trött! Underbart pass! När träning är som bäst!

2, Anette (svärmor) kom hit och tog med mig till Allum där både jag och Lillan fick köpa nya stövlar! Vår kassa är som vanligt ansträngd och utan utrymme för sådana trevliga ting! Känns bra att jag slipper bli blöt om fötterna när det regnar.....

Tack så mycket Fia & Anette, You make me feel good!!!

Jag funderar även över hur jobbigt det är att aldrig ha tid att träffa alla väninnor man vill träffa! Det finns så många jag skulle vilja träffa och fika/dricka vin med och prata, men det är så svårt att få ihop det...
Kanske jag ska bestämma ett datum och bjuda in allihopa tillsammans för en tjejkväll?
Får fundera lite på det...


Kram på er alla goda godingar som skriver fina saker till mig! Ni peppar mig jättemycket!
//M





Kommentarer
Postat av: Linda

Hej!

Det är tur att de finns de där personerna som inser när det är läge för lite shopping tex.Nice!

De vännerna som betyder något känner säkert samma sak och bryr sig inte om att det blir långt mellan gångerna man ses, man vet att man har varandra i alla fall. Suck, hur ska man hinna allt man vill göra?! Hittar du en lösning tar jag tacksamt emot :)

2009-10-07 @ 06:59:44
Postat av: Anna

Det e ju så i livet. inget e gratis ,vi får alla kämpa ,var och en på sitt sätt.Din styrka är din possitiva inställning.lilla Signe ,gulliga Mattias. en tjejträff tycker jag absolut att du ska ha.

Men glöm inte,hellre få nära vänner som man värdesätter.

Ps!! va glad du har en sån go svärmor. det delar jag ju tyvärr inte med dej.

Tänk glada tankar

Kram

2009-10-07 @ 09:31:03
Postat av: Johanna jojjo

Hej Malin



Jag känner samma sak som Dig att man aldrig får tid att träffa vännerna. Och jag har ändå inte barn så jag förstår att det blir svårt att få ihop tiden. Men det är ju en smart idé att ta alla på en gång, och du... Då behöver du inte göra allting världsbäst, det räcker ju faktiskt att du har städat toaletterna så är nog alla dina vänner nöjda. Istället för att tänka att man ska bjuda på fin middag och allting ska vara så mycket. Nej en hederlig jävla träff som man gjorde förr med chips i en skål och glada miner :)



Puss på dig vännen och massa positiva tankar skickas från mig.

2009-10-07 @ 10:15:13
Postat av: Anonym

Godmorgon malin! Jag e kass på att lämna comments men jag läser ofta din blogg och känner också igen mig i flera av dina blogginlägg! De där med att träffa vänner känner man igen. Jag känner också så många ggr! Jag har väl inte så många nära vänner som jag umgås med, men det är ju inte de som räknas. Men ibland känner jag mig jävligt ensam här uppe. Inte lätt att flytta som vuxen alla ggr :-) Ta hand om dig och hoppas att du får en fin dag!

2009-10-08 @ 06:00:37
Postat av: Fia

Stor kram!!!! Och massa energi.

2009-10-08 @ 08:23:25
URL: http://misssophie77.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0