Signe inte sova!!!

Min lilla prinsessa ville inte sova ikväll.
Hon var arg, skrek och ropade gång på gång-MAMMA!

I dessa lägen undrar man liksom vad man ska göra. Ska jag låta henne vara eller ska jag gå in?
Vill ju inte låta henne ligga där alldeles själv och vara ledsen... Fast hon var förstås mest arg lät det som...

Jag gick in två gånger, sen tog vi upp henne till våran säng, sjöng lite sånger och kliade henne på ryggen.
Låg och tittade på henne medans jag sjöng och hon klippte med sina långa tjocka ögonfransar,
och sen somnade hon.

Vad vacker hon är!

Den perfekt formade amorbågen, överläppens bågade kant.
Runda goa kinder, de långa fransarna som ligger mot kinden när hon blundar.
Det ljusa håret, alldeles rufsigt och svettigt.
Den lilla näsan med de små näsborrarna.

Och tänk att hon är vårat barn!
Tänk att jag har fått en sån gåva, att ens kunna få barn!

Jag önskar mig ingenting mer än att hon blir lycklig.

Älskar dig så, Signe Alice Sörgren.




Signe 3 månader



Om man är snäll så kan man få en puss av den här lilla fina tjejen!

//M


Kommentarer
Postat av: Theres

Jag vet precis hur du känner!! Inatt kom anton in till oss, med sin kudde och kaninisen :-) och när han kryper upp och lägger sig där så känns det som han är liten igen. Min bebis som blivit stor. Dessa älskade barn.



Kram på dig

2009-10-21 @ 06:47:34
Postat av: Hanna Laine

Har oxå haft dessa kvällar!! =)

Men jag bara älskar när Samuel lille korven kommer om natten!! Det är ju bara såååå mysigt att få mysa med dessa små underverk....Dem bästa som finns!!

Massa kärlek till Er! KRAM

2009-10-21 @ 17:57:44
Postat av: Anneli

Hej.

Jag tittar i din fina blogg ibland. Du skriver så vackert, du skriver på ett sätt så man nästan själv känner det du känner.

Jag hade ingen aning om det som hänt dig i din uppväxt och jag hoppas verkligen att du någon gång kan känna dig tillräcklig, att ditt sår någon gång kan läka.

Saknar er när vi går om varann, lilla underbara Signe sprider sån glädje omkring sig, alla dagar med Signe på minisats är en härlig arbetsdag! & du är alltid så skämtsam, glad och det är så härligt att se er kärlek till varann.



Nu har jag sparat ditt trevliga recept på min dator, kanske blir en härlig Malin-lunchlåda till jobbet nästa vecka!? :)



Du sprider glädje Malin.



Pepp och kramar från Anneli

2009-10-22 @ 23:01:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0