Vintage Stories




Har haft lite blogg-torka ett tag nu, men nu är jag sugen igen;)

Hade en riktigt tråkig tvätta-städa-greja dag idag, tills Anette ringde och frågade om jag skulle följa med till Allum och kolla in KappAhls nya collection Vintage Stories.
Visst sa jag men inte så kul när man inte har råd att köpa något, men jag kan följa med ändå...

Sagt och gjort, väl där hittade jag jättefina grejer, och svärmor tyckte att jag skulle prova, och sa att hon betalade om jag ville ha något!!!!

Underbar klänning!

Romantisk bekväm "kavaj"

Jättesöt klänning till Signe!

Dessutom blev det ett par söta strumpbyxor till Signe, ett armband och ett par knästrumpor med rosett till mig!!!!


Är så himla glad över dessa fina presenter!
Tänk att lite materiella ting kan göra en så glad!

Ikväll har jag gjort Broccoli och feta gratäng!

Recept:

3 st broccolisar
1 röd paprika
1 burk fetaost
1 röd lök
6 ägg
4 dl mjölk
2 dl grädde
salt & peppar
2 dl riven ost till toppen

Gör så här:

koka broccolisarna ett par minuter
lägg dem i en stor gratängform tillsammans med paprikaringar, rödlöksringar och fetaost tärningar.




blanda mjölk, grädde, salt, peppar och ägg. vispa!
häll över i gratängformen. lägg osten på toppen.
In i ugnen på 200 grader i 20-25 min.




Kanonbra mat som är proteinrik, full med antioxidanter!
Bra att ha med till jobbet som matlåda!

Hoppas er Måndag har varit fin, Och hoppas ni får en bra dag imorgon!
Kram// M





















Kommentarer
Postat av: Linda

Härligt med folk som vill skämma bort en! Det ska man ta vara på!

Vad kul att du är på G igen, har saknat dina uppdateringar, du ligger ju som mina favoriter nu på nätet!



Sov så gott!

2009-10-19 @ 22:47:30
Postat av: Anna

Vilken lyckodag!!

mumsig gratäng!! bra med lite ideer,här kan det bli ide` torka på middagar.inte så lätt när man bor ihop med ett gäng"finsmakare"

2009-10-20 @ 11:22:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0