Dagis, fantasi-shopping och så lite träning...

Tack mina fina vänner för era härliga middags-tips! Ska ärligt säga att jag inte lagade nåt av förslagen men har lagt upp dom på menyn för nästa vecka!

Idag fortsatte inskolningen på förskolan Bullerbyn i Utby. Det är ett himlans mysigt ställe, man får precis den där bullerby-känslan och personalen verkar jättebra! De är engagerade, goa, och väldigt tillmötesgående! Inte en självklarhet om jag får tro mina mamma-väninnor!


Jag har iallafall en liten teori om vikten av dagis, eller förskola som det ju heter;)
Jag tror att tiden som barnen spenderar på dagis, i Signes fall fr.om 16 månaders ålder, lägger liksom grunden för hur det blir sen. Nu menar ju inte jag att om man går på ett sjabbigt dagis så blir man kriminell, inte alls.

Men på något sätt så känns liksom den första tiden som "en i gruppen", så himla viktig. Hur man tar för sig, anpassar sig, hur man umgås.
Självklart är det inte förskolans uppgift endast, men en bra balans och kommunikation mellan förskolan och hemmet är ju a och o för att det ska funka.

Vi är hittills väldigt nöjda med var vi har hamnat, det har varit en stor grej för oss detta att lill-skrutt är en sån stor tjej och liksom ska göra "egna" grejer på dagarna...Utan oss....

Bemötandet vi fick var över all förväntan, Det stod "Välkommen Signe" på whiteboard tavlan och en en liten kille ropade "nu kommer den nya flickan Signe", när vi stod i dörren. Det var ju ett par veckor sen vi började inskolningen men det blev ju avbrott för både lunginflammation och semester. Och igår berättade fröken Emma att en av pojkarna hade frågat "när kommer den där Signes mamma egentligen?" Kul att man gjort intryck liksom....

Dom är fantastiska, barnen.

Efter dagis, vila och lite lek på lekplatsen så åkte vi in till stan för ett Step-pass, hann med en kik i min fina vän Lauras butik på korsgatan. Den heter Eugenia och har ändrat koncept nyss, nu finns där massor av fina klänningar, tunikor, toppar, direkt från Paris till väldigt bra priser! Det dyraste jag hittade låg på 499:- och det var en fantastisk klänning!!!
Så om man gillar fina kläder som inte alla har (de tar inte in så många av varje style) är det ett hett tips att dra sig dit!!!
De hade fått in massa nytt idag, så kolla in snart, godbitarna går ju alltid först;)

Step-passet var bra, som alltid, men jag känner att jag behöver en kick i min träning, nått nytt. Jag går ofta på samma pass, jag behöver utvecklas! Tips nån?

Imorgon drar jag till Edet, ska göra massa naglar och sen ha Galvaniskt SPA demonstration!
Är du sugen på att komma så dyk in i butiken SAGA vid 19.00, så får du se på grejjer!!!!

Kram och godnatt
//M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0