You are not alone...

Jamen då får jag väl ta och skriva om Michael Jacksons död, som alla andra...
Jag tänker inte beskriva vad hans musik har betytt för mig, det behövs väl ingen rymdforskare för att förstå att en fd. dansare har haft mycket att lära av den store rytmiska konstnären.

Det jag tänker skriva om är mitt förakt för folket som nu gottar ner sig ännu en gång i denna stackars lilla människas sorgliga skapelse. De jag föraktar är de som livnärt sig på att förfölja, provocera, och utnyttjat en människa så enormt att han tillslut inte själv visste vem han var.
Tänk att folk kommer att tjäna äckligt mycket pengar på att publicera bilder, tragedier, och allt annat som har fläckat hans liv, tills det inte fanns mycket kvar. Ännu en gång.
Nu när han har dött liksom, räckte det inte medans han levde?

Jag tror inte ett skit på att han var pedofil. Allt det där var ett slemmigt illaluktande mediadrev som man i ett land som USA kunde driva hur långt som helst. Jakten på pengar, usch vad vidrigt säger jag.

Att hylla någon är en sak. Att tala om människan som är död på ett hedervärt sätt. Men inte att fläka ut all skit igen.

Det är inte okej att behandla människor så, varken de är levande eller döda.

Det är som en kvinna  som började prata om min mamma när vi var på en pub i Lilla Edet, några år efter hon tog livet av sig..
Började dilla om att min mamma inte tagit hand om oss när vi var små och sån skit. Ärligt talat, lite för sent va? Och att börja prata med mig om det på fyllan, kan fortfarande bli ledsen när jag tänker på det...

Det är verkligen våran värld i ett nötskal. Se dig själv. Sätt dina vinster först.
 Bry dig inte om att någon människa blir sårad. Gotta ner dig i andra människors fördärv.

Ego-värld.

Blir frustrerad och orolig när jag tänker på att min docka ska växa upp i denna cyniska värld.

Tänk om alla bara kunde vara snälla mot varandra.
Alltså inte sådär dumt som att ingen ska säga ifrån eller så, men om alla bara försökte vara lite mindre EGO.

Så snälla(!) ni, köp inte alla snask-blaskor som kommer att skriva om MJ och hans trasiga liv på ett fördömande, spekulerande och föraktfullt sätt.







Värna om hans minne på ett fint, enkelt sätt; lyssna på hans musik och, DANSA.

Kärlek//M

Kommentarer
Postat av: Ida Larning

Så otroligt bra skrivet! Jag håller med dig.

Blev så förbannad på en kompis kompis som idag bara sa: Skönt ännu en pedofil mindre i världen!

Vad vet hon om det?

Nej jag tror inte heller på de elaka ryktena som förföljde MJ.

Jag hoppas nu att han kan få lite frid & att många minns honom utan dessa elaka påståenden.

För mig har han betytt mycket & jag kommer minnas honom med glädje & fortsätta lyssna på hans underbara musik!

Kram på dig!

2009-06-27 @ 01:03:26
Postat av: Alexandra

Bra skrivet Malin :)

2009-06-29 @ 14:44:15
URL: http://riotineveryone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0