Nya tag, nya mål!

Igår när jag var och tränade ställde jag mig på vågen och vägde in 73.8 kg.
Jag brukar sällan väga mig och lägger aldrig ner särskilt mycket vikt(!) på kilona.
Nu gjorde jag det bara för att jag känt att det har gått lite utför, Spanien, jobb och sjukdomar har gjort sitt till att det varit alldeles för lugnt på träningsfronten.
Det lustiga med mig är att när jag inte tränar, då äter jag inte så bra, nyttig mat...
Kanske går hand i hand med att man har det ganska stressigt och inte hinner  planera och tänka över maten, men egentligen borde det vara tvärtom!
 Men sån är inte jag, ska det va ska det va och nu sätter jag upp nya mål!

Nuvarande status:
Vikt:73.8kg
Midja: 87cm
stuss: 100cm

4 veckors mål:
Vikt: skiter jag i, bara jag är stark!
Midja:-2cm
Stuss:-2cm

Jag vill också känna mig lite lättare, just nu känner jag mig som en heffaklump...
Ryggen behöver lite ordentlig rehab-träning, tidigare rygg-problem och att lyfta runt på en 10-kilos tar ryggen stryk av. Behöver balansera upp rygg/mage. Vill också jobba på rörligheten i kroppen, det är så lätt man blir stel när man slutar dansa!

How to do it:
varierad träning! Kondition/Styrka/rörlighet, CORE, Yoga
5 pass/vecka
Inget socker, inga snabba kolhydrater!
Mycket frukt, bär, baljväxter och proteiner!

Så här såg jag ut för sisådär 5 år sedan: (Hade träning och dans som mitt jobb och hade inga egna barn)


Ja, de tiderna är ju förbi  men man kan ju drömma om rutmage igen...

Önska mig Lycka till så kör vi!!!!!

//M

Kommentarer
Postat av: Helene Hemström

Jag vill verkligen med...Har faktiskt lyckats gå ner lite till och med...Det trodde jag aldrig om mig själv, men med ett hysteriskt intag av frukt och jordgubbar har det gått att tygla hungern lite...

Angående din bild. Jag ÖNSKAR av hela mitt hjärta att jag sett ut så någon gång i mitt liv överhuvud taget....Ha ha ha...Fast jag har ju lite kunskaper i photshop...kan kanske lura framtida barn..jag kan sno din bild o sätta mitt huvud på.

Ja ja det viktiga e att vi mår bra och e lyckliga (och lite lite skitsnygga)

2009-07-07 @ 10:33:55
Postat av: Malin

Bara man har viljan så...Men det är ändå så lätt i "svaga" stunder att falla för frestelser, socker, snabbmat osv! Vi får peppa varandra helt enkelt!!! Och du, det kan nog bli en bra bild med ditt huvud på min dåvarande kropp, vackra du!

2009-07-07 @ 21:03:59
URL: http://activemama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0