Mitten på sommaren eller vaddå???

Ja, så var denna midsommarhelg över.
Kan inte säga att vi "firat" direkt men lite sill och potäter slank väl ner hemma hos Mommo på Midsommarafton.
Det är rätt intressant det där, varför äter man sill och potatis som en slags festmåltid? Är / var inte det fattig-mat?

Nu vet jag att de flesta brukar grilla och sådär, och det faller mig bättre i smaken...Fram för oxfilé och fina rödviner....

Vi åkte iallafall hem och la oss på soffan efter middagen, vid åtta snåret sådär, så roliga är vi i den här familjen...
Känner helt enkelt inte för att åka på nån fest utan Signe, och jag har inte lust att ta med henne till nån sk. barnvänlig fest heller, det brukar ju ändå bara sluta med att nån stackare dricker för mycket och gör bort sig. Jag förskonar gärna mitt barn från det. Och nej, man kan inte skydda barnen från allt, men jag har vuxit upp i en missbrukarfamilj själv, och jag kan inte säga att jag blev speciellt mycket tryggare i mig själv och bilden av alkohol och barn passar inte, basta!

På Midsommardagen åkte vi på skärgårdstur med svärisarna och ett glatt gäng Jehovas vittnen, åh vad trevligt vi hade det! Hade flera trevliga samtal med lite olika personer, om olika saker. Vi åkte till Marstrand och runt i Göteborgs skärgård, mycket fint! Det hela var en jättelyckad tillställning och när vi kom tillbaka till hamnen på eftermiddagen var vi mer än trötta...



Lilla familjen på havet...



Glad busunge..



Mina två älsklingar, vad gjorde jag utan er?

Idag har vi bara slappat, städat och jag var och tränade...Har ju inte kunnat träna pga av min hals/lungor, men nu är jag frisk så det är bara att köra! Ska verkligen ligga i med träningen nu, mitt midjemått har ju inte direkt minskat det sista...
Var på ett Dansaerobic-pass på SATS Kungsgatan, o det var så himla bra!!! Blev för första gången på länge sugen på att instruera igen...ska tänka lite mer på det...

Kram på er alla trötta och bakis-tunga människor från en nytränad, nybadad och superfräsch Malin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0