Inte ett ljud....

Usch, idag är det två veckor sedan jag bloggade sist. Får ta mig i kragen, eller hur?

Får väl skylla på att vi alla har haft SJUKT mycket att göra.
Vi har rensat, flyttat och städat ur Svärmors butik,,,

Hela familjen var med och hjälpte till!
Farfar Rolf, Farmor Anette, Pappa Mattias och lilla Signe!
 


Tänk va kul man kan ha med en liten plastback!!!





Det har verkligen varit fullt ös de sista veckorna, när ska allt lugna ner sig?
Och precis när jag känner att det är lite mycket går jag och blir sjuk, nu har jag tappat rösten, får inte fram ett ljud!
Är det någon som vill säga mig något? Glappar jag med käften lite väl ofta kanske?
Tur att jag inte tror på sånt.....

Nu när vi har stängt butiken känns det ju såklart lite vemodigt, men mest skönt faktiskt. Jag själv har ju knappt varit där det sista, men min lilla svärmor har kämpat på...
I 15 år har hon haft butik i Lilla Edet, och innan dess hade hon ateljé hemma. Världens största eloge till henne som verkligen har kämpat hårt!!!
Nu har du kanske en chans att bli frisk, och få vara den härliga mamma/svärmor/farmor som bara du kan va!

Här är vi på ett bröllop för två år sedan! Lilla Signe ligger och växer i magen! Självklart är det Anette som har sytt min fantastiska klänning!

 

En liten tråkig sak med att butiken inte finns mer är ju att jag och Signe inte kommer att träffa fina ELVIRA så mycket. Elvira har varit anställd i 5 år, och hon är världens bästa! Vill ni ha bra personal kan ni höra av er till mig, så vidarebefordrar jag till henne, varmaste rekommendationer!
Förutom att hon är bra på att sälja, hålla ordning, packa upp varor och ringa och väcka chefen, så köper hon även presenter till chefens barnbarn, Signe!

 Såå fina gummistövlar! Inköpta av Elvira på "SKOHÖRNAN", Edets nya skoaffär! Jättefina skor till bra priser!

 

Nej, nu ska jag gå och lägga mig, tjöta på Matte kan jag inte, det hörs ju ingenting när jag öppnar munnen...
HAN är nog lyckligare än på länge!

KÄRLEK

Kommentarer
Postat av: Mattias

jag gillar ju ditt tjöt..

2009-06-03 @ 23:10:16
Postat av: Cecilia

Åh hoppas rösten kommer tillbaka snart...:) Förstår att det är lite vemodigt med butiken - men nu har ni chansen till annat, som du säger, chansen att bli riktigt frisk bara VARA mormor till Signe räcker ju gott. :):)

2009-06-04 @ 07:14:52
URL: http://sisselaj.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Åh va trist...saknar "min affär" så det gör ont...Blir ledsen när det e så tomt i lokalen som man åker förbi...Men förstår er...eller inte ;) hihi jo det klart jag gör men jag kommer sakna den och er. Håller med, Elvira e toppen. Kram på dig.

2009-06-05 @ 23:48:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0