Är man glad är man vacker.

Fick visst sova hos svärmor natten till fredag. Tanken var från början att vi skulle åka hem till Gbg, men det tyckte INTE mammas lilla flicka! Hon började störtskrika i farmors bil, som fick svänga av vägen! Som tur är så körde vi i bilen bakom så vi fattade att något var galet...
Det är ju inte så vanligt att Signe gråter överhuvudtaget, och den här gången hade hon bestämt sig! Tårarna sprutade och hon ropade på mamama! Mammamamma!!!!

Det var ju inte så mycket att göra, vi fick åka hem allihopa och sova över hos farmor, jag skulle ju ändå upp tidigt på Fredag morgon, så det gjorde ju inget!
Tyvärr har Svärisarna inget Internet, så något bloggande blev det ju inte!

Nog om detta, Torsdag och Fredag är för mig hektiska dagar, jag har medvetet lagt det så, så att jag kan vara hemma med Signe Mån-Ons...
Än så länge iaf....
Nu har jag anmält mig till Pedikyr-kurs också-så jag ska lära mig att göra vackra fötter-inte bara händer! Ska bli jättekul! Finns skitsnygga grejer man kan göra med våra fina fossingar-härligt till sommaren!!!

Annars drömde jag skitkonstiga grejer inatt...
Har på senaste tiden tänkt väldigt mycket på hur det skulle vara om någon av oss blev allvarligt sjuka, följer både http://www.vimmelmamman.blogg.se  och http://www.hejaabbe.com  Två otroligt bra bloggar om livet, döden, sjukdomar och såklart, barnen i detta.  Försöker verkligen att lära mig av vad dom skriver, dom som är mitt i allt det där hemska.
Det är svårt ibland, man kör ju liksom bara på i sitt liv utan närmare eftertanke.
 Det är just det som jag försöker få in i mitt hjärta, eftertanke.

Att sluta ta saker för givet
Säga hejdå till energi-tjuvar
Vara tacksam
KRÄVA ett kärleksfullt liv
Ta hand om våran planet
Vara snäll-så blir säkert andra snälla mot mig
Inte lägga min energi på skitsaker
Bara Vara ibland-sååå nyttigt!

Min dröm inatt innehöll inget av dessa saker tyvärr-tänker inte återge den här på bloggen, för då kommer ni tro att jag blivit galen.

Idag ska jag Bara Vara, pussa på min underbara friska dotter och äta godis!

Är man glad är man vacker.

//M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0