Vaccin mot svin...

Igår kom beskedet på proverna vi varit och tagit om Signes allergi. Det visade att hon har TYDLIG ägg-allergi, och det var ju det vi misstänkte...

I och med att vi inte vetat om hon var ägg-allergiker eller inte, har vi inte kunnat vaccinera henne mot svininfluensan, så det var det vi tog tag i med en gång!

Fick komma till barnkliniken i Sävedalen igen, där togs pricktest för att se om hon klarade vaccinet, och det gjorde hon, så sprutan satt snart i benet och min lilla älskling tyckte såklart INTE att det var speciellt skönt! Men hon blev glad snabbt igen då hon fick ett Bamse klistermärke! Tänk vad glad man kan bli av så lite!

Hon var så duktig min lilla tjej, är så stolt... Som vanligt!

Några biverkningar har vi så här efter 6 timmar inte märkt av, men det kommer kanske inatt...
Hoppas hon slipper det, det har varit så mycket för henne hela hösten.

Hoppas ni alla mår bra, och att ni inte stressar ihjäl er med alla Jul-bestyr!
Ni som känner mig vet att vi inte "firar" jul, men Jag har plockat ut den roligaste delen med julen, julgodiset!
Det ska vi fixa med imorgon, om vi mår bra förstås.....

Nöf Nöf på er!



Kommentarer
Postat av: Rose-Marie

Hej Malin!



Jasså, har din lilla docka fått äggallergi!? Jag känner igen mig i det. Mina barn tål det inte heller, men de har ju en del mer allergier. Men det är inte så kul ändå!



Mina barn kunde inte ta vaccinet... :S



Du får gärna höra av dig om du undrar över. Kanske angående nåt tips och trix i nåt recept utan ägg så finns jag till hands!



Kram på er! <3

2009-12-15 @ 21:40:27
Postat av: Anna

Va hon e duktig lilla Signe!! Skönt att höra att ni mår väl.Det där med julen e överskattat!! Jag e inte heller ett fan av julen men får bita ihop för barnens skull!! Hade jag varit rikare hade jag inte varit I sverige nu!! Då hade vi varit i ett varmt och soligt Thailand!! Men det ebara att jobba å stå i så vi kommer iväg iSommar.Kollar alltid in på din gulliga lilla blogg!! Du e såå klok. Vi i Lödde e stolta över er!! Grispussar på er alla ;`)

2009-12-15 @ 21:43:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0