Pinsamt...

Sitter och läser det här:

http://blogg.aftonbladet.se/pappabloggen

Och så läser jag kommentarerna. Jag blir mörkrädd när jag konstaterar hur mycket puckade människor det finns i vår värld.

Att man inte ska vara välkommen på ett café för att man har barn och barnvagn med sig!

Nån säger bland kommentarerna att alla mammor bara sitter och suger på en Latte i två timmar, att det inte är konstigt att caféägarna tröttnar...
Men ärligt talat! Jag är ett lysande exempel på att det där INTE stämmer! Jag fikade MASSOR när Signe var liten bebis! Och glöm aldrig att ammande mammor är HUNGRIGA! Jag brände lätt en hundring varje gång. Salami Brie macka + latte+en liten morotskaka=lätt hundra spänn! MÅNGA gånger i veckan....

Ni som inte har barn ska bara veta en sak. Att gå på stan och fika med sin bebis är något av det mysigaste som finns. Det är precis så som alla säger. Man åker in till stan vid tio när butikerna öppnar, strosar runt på H&M en stund och köper en söt (dock opraktisk) liten klänning till dockan, knallar vidare och möter upp sin dejt. Denna eller denne med tillhörande bebis såklart! Och man kan lätt sitta i timmar och prata förlossning, ammning, hopplösa tungsovande karlar... Och det är helt fantastiskt!

En sak som slår mig mig när jag läser att alla mamma/pappa-gäng som sitter och häckar är väl att de oftast går och fikar på morgonen/förmiddagen?
Då är det ju inte så mycket "vanligt" folk där?

Så jag fattar inte vad alla stör sig på?

Om det är att alla bebisar skräpar ner så förfärligt, så tycker jag gott att personalen kan städa lite... Det ser ofta ut som kriget när man går på café, och personalen står bakom diasken och pratar skit och tuggar tuggummi...
Dessutom är det inte direkt gratis att fika...I mitt mamma-gäng brukar alla städa upp efter sig!

Någon jämför det med förbudet mot rökning... Men tjena! Nice jämförelse, bebiskladd är väl inte DÖDLIGT???

Jag har väldigt sällan haft dåliga erfarenheter av fikande mammor/bebisar. Varken innan eller efter jag själv fick barn... Då har jag ju ändå jobbat i restaurang/café branschen i ett antal år.

Diskriminering tycker jag iallafall att det är.

Alla människor ska vara lika värda.
Alla ska vara välkommna.

Förutom dom som är elaka. Dom ska vi ge en kram, så blir dom snälla.

Iallafall i min värld!

Vad tycker du?

Kram M




Kommentarer
Postat av: Mattias

Fattar inte att Cafe ägare kan vara taskiga

mot små mammor och barn..och pappor !



Vet alla fall vart barnbidraget gick....



Älskar dig.

2009-12-07 @ 23:12:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0